górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony

» Turystyka rowerowa » Wycieczki rowerowe » Sezon 2005

#droga asfaltowa, #turystyczna

Trasa rowerowa z Bielska-Białej nad Jezioro Goczałkowickie

Długość: 34 km

Trudność: 3 / 5

Ślad trasy: GPX

Około 2004 roku w Kronice Beskidzkiej - lokalnym tygodniku - ukazywał się pewien cykl artykułów ("Rowerem po Bielskiem"), w którym zaprezentowano m.in. trasę rowerową nad Jezioro Goczałkowickie. Ponieważ wówczas niemiałem okazji zobaczyć go z bliska, bez zastanowienia postanowiłem się tam wybrać i od tej pory pojawiam się w tym miejscu regularnie nawet kilka razy w sezonie rowerowym. Trasę rowerową nieco zmodyfikowałem względem oryginału, aby uniknąć dróg o dużym natężeniu ruchu samochodów.

Mapa trasy rowerowej

Wyświetl większą mapę

Wycieczkę rowerową rozpoczynamy pod kościołem św. Stanisława w Starym Bielsku. Udajemy się w kierunku wiaduktu obwodnicy, mijamy go i skręcamy w pierwszą przecznicę po lewej stronie. Droga pnie się w górę pomiędzy domami i nielicznymi polami uprawnymi (Foto 1). Jedziemy zgodnie z zielonym szlakiem rowerowym na wzgórze Trzy Lipki i po pokonaniu ok. 1 km po naszej lewej stronie ukazuje się przyjemna panorama (Foto 2). Na skrzyżowaniu, gdzie zielony szlak rowerowy odbija w prawo, pojawia się niebieski szlak rowerowy Bielsko-Zabrzeg i teraz jedziemy wedle jego oznaczeń (Foto 3).

Fotogaleria 1

Autor strony na zielonym szlaku rowerowym na Wzgórze Trzy Lipki (krzyż w tle)Panorama na fragment Bielska-Białej z ul. ZuchówWiększość trasy będzie przebiegać wedle oznaczeń tego szlaku rowerowegoMalownicza ul. Krzywa biegnąca przez Mazańcowice

Przez kolejne 9 km będziemy jechać pomiędzy domostwami oraz polami uprawnymi, pokonując niewielkie podjazdy i zjazdy. Co jakiś czas po lewej stronie będą ukazywać się nam kolejne panoramy na okolicę. Krótki fragment trasy rowerowej biegnie gęstym lasem, gdzie na pewno natrafimy na błoto i kamienie (Foto 7). Po dotarciu do charakterystycznego mostu na potoku Wapiennica (Foto 8) w Ligocie żegnamy się z niebieskim szlakiem rowerowym i jedziemy wzdłuż brzegów dwóch stawów hodowlanych (Foto 9).

Fotogaleria 2

Posąg w Ligocie nieopodal stawów hodowlanychFragment niebieskiego szlaku rowerowego biegnący przez lasCharakterystyczny most na potoku Wapiennica w LigocieChwila przerwy przy jednym ze stawów hodowlanych Sokoły w LigocieSkrzyżowanie w Ligocie, na którym obieramy kierunek na Zabrzeg

Skręcamy w czwartą przecznicę po prawej stronie, którą docieramy do ul. Czechowickiej, skręcamy w lewo i jedziemy w kierunku kolejnego dużego stawu. Na skrzyżowaniu zgodnie z drogowskazem obieramy kierunek na wieś Zabrzeg (Foto 10). Na kolejnym rozwidleniu dróg skręcamy w ul. Sikorskiego i jedziemy zgodnie z pierwszeństwem przejazdu, przejeżdżamy przez tunel pod torami i na skrzyżowaniu przy którym stoi kwiaciarnia oraz lodziarnia odbijamy lekko w lewo w kierunku zapory.

Fotogaleria 3

Przyjemna droga osłonięta co jakiś czas szpalrem drzewDroga dojazdowa kończy się tuż przy wale Jeziora GoczałkowickiegoPodjazd rowerem na koronę wału Jeziora GoczałkowickiegoAutor bloga u celu swej podróży roweremPanorama na wał i Jezioro Goczałkowickie

Ostatnie 2 km trasy rowerowej biegnie po prawie płaskim terenie pomiędzy domostwami i polami uprawnymi. Krótkie fragmenty drogi osłonięte są szpalerem drzew (Foto 11). Droga kończy się przy wysokim, długim wale, trzymającym od tej strony Jezioro Goczałkowickie w ryzach (Foto 12). Warto się tam wdrapać, gdyż widok jest wspaniały. Po wyjechaniu rowerem na koronę wału wąską ścieżką (Foto 13) moim oczom ukazuje się z jednej strony niesamowita panorama jeziora (Foto 14,15), a po przeciwnej widok na stawy i pola w Zabrzegu.

Do Bielska-Białej możemy wrócić rowerem tą samą drogą lub skrócić nieco trasę i jechać po bardziej płaskim terenie wybierając trasę proponowaną przez znaki drogowe.

Przydatne przewodniki, mapy i e-booki

Rekomendacja strony

Spodobała Ci się relacja z wycieczki? Podziel się nią z innymi i dodaj ją do: