górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

4 sty

2015

Zatwierdzone inwestycje rowerowe w ramach BO na 2015 rok

W roku bieżącym w ramach Budżetu Obywatelskiego planowane są dwie inwestycje związane z rowerami. Pierwszą i największą inwestycją będzie pierwszy etap projektu pod nazwą "Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej", przygotowany przez grupę rowerzystów 2B Eco Trails, który polega na wytyczeniu bezpiecznej, niekolidującej z traktami pieszymi, trasy rowerowej, tzw. single tracka, na zboczach Koziej Góry. Planowana trasa rowerowa ma powstać na wzór tych, które istnieją aktualnie w Czechach (Rychlebskie Ścieżki i Single pod Smrkiem). Koszt wykonania zadania wyniesie około 450 tys. zł.

Drugi z projektów, który pośrednio dotyczy rowerzystów to "Oświetlenie chodnika i ścieżki rowerowej" na osiedlu Złote Łany. Chodzi tu o oddany w zeszłym roku odcinek drogi rowerowej między ul. Liściastą i ul. Złotych Kłosów. Koszt wykonania zadania to 50 tys. zł. Dziwi mnie jedynie fakt, że podczas projektowania tej inwestycji nikt nie pomyślał o wykonaniu tam oświetlenia, zwłaszcza, że wzdłuż starego chodnika, który tam był stały lampy oświetleniowe.


2 gru

2014

Nowy-stary prezydent - dalszy zastój w infrastrukturze rowerowej?

No i niestety 1 grudnia 2014 roku obudziliśmy się w starej rzeczywistości, bowiem ciemnogród wybrał na prezydenta po raz czwarty tego samego człowieka, który twierdzi, że w Bielsku-Białej mamy 35 km ścieżek rowerowych oraz, że przy każdej przebudowywanej ulicy robi się nowe drogi rowerowe (bzdura - patrz ul. Kwiatkowskiego). Choć poziom niektórych kontrkandydatów był wręcz żenujący, to była niewielka szansa na zmianę, bowiem doszło do drugiej tury, w której obecnie panujący niestety nie dostał zasłużonej, czerwonej kartki. Głównie to "zasługa" młodych, którym nie chciało się tyłka ruszyć!

A jaki to będzie miało wpływ na politykę rowerową miasta? Zapewne czekają nas kolejne 4 lata arogancji i buty pod hasłem przewodnim: "Na miejskie stadiony - grube miliony, na rowerowe ścieżki - ochłapy i resztki" i z rocznym, 500-tysięcznym budżetem na budowę dróg rowerowych (1 mln zł = ~1 km drogi rowerowej). W każdym razie będę im jeszcze uważniej patrzył na ręce, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową (jeśli takowa powstanie), i nadal piętnował niekompetencję oraz ingnorancję zespołu Ratusz + MZD w tej kwestii. Wkrótce kolejne przeglądy dróg rowerowych i nie dam się zastraszyć!


12 paź

2014

Wizyta szpiegowska przy ul. Gen. Sosnkowskiego

Wykorzystując okazję, że niedziela jest wolna od pracy powęszyłem nieco przy przebudowywanej ul. Sosnkowskiego. Kilka dni wcześniej doglądałem robót, bo byłem ciekawy czy brakujący przejazd rowerowy przez ul. Sosnkowskiego zostanie wykonany. Zarys obniżonego krawężnika w tym miejscu na to nie wskazywał, jednak dzisiaj, po bliższych oględzinach i analizie ustawienia słupów z sygnalizacją dla przejścia dla pieszych, okazało się, że prawdopodobnie będziemy mieli tutaj w końcu ciągłość DDR wzdłuż ul. Andersa (pewności 100% nie mam). Słupy z sygnalizacją dla pieszych czekają na montaż świateł dla rowerzystów. Dziwi mnie tylko wykonanie tego przejazdu od strony przeciwnej niż biegnie DDR wzdłuż ul. Andersa. Czym podyktowana będzie ta przeplatanka?

Co mnie nieco zdziwiło to "pociągnięcie" nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego w kierunku pływalni "Troclik", po stronie tegoż basenu. Na obecną chwilę biegnie ona tylko do nowej przecznicy prowadzącej do Retail Parku, a dalej mamy normalny chodnik. Za wymienioną przecznicą, zaraz przy chodniku znajduje się wielki kanał ciepłowniczy i uniemożliwia on wykonanie drogi rowerowej dalej w kierunku pływalni! Nawet widać wykonany już murek oporowy. Czyżby ktoś znowu nie myślał głową tylko inną częścią ciała? Ciekaw jestem jak to zostanie rozwiązane, na razie wygląda, że w mieście przybędzie 50 metrów DDR donikąd.


29 sie

2014

Przygotowania do przebudowy ul. Gen. Sosnkowskiego

W związku z budową nowych obiektów handlowych na os. Karpackim wymagana jest przebudowa ul. Gen. Sosnkowskiego. W/w ulica jest przecznicą al. Gen Andersa (przy Kauflandzie), wzdłuż której biegnie jedna z niedorobionych dróg rowerowych w naszym mieście. Osoby, które są zorientowane w temacie i czytały przegląd DDR na ul. Andersa wiedzą, że na wymienionym skrzyżowaniu ulic nie ma wytyczonego przejazdu rowerowego i tym samym DDR nie ma ciągłości.

W związku z przebudową skrzyżowania jest świetna okazja, aby takowy przejazd rowerowy wykonać. Niestety w informacji przetargowej na wykonanie dokumentacji nie znalazłem jasnej informacji o konieczności wykonania tego rozwiązania. Jedyną informacją była wzmianka o budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego (w miarę możliwości). Znając politykę miasta i MZD zapewne takowa nie powstanie lub zrobią "chodniki rowerowe", choć ilość miejsca jest wystarczająca, aby wykonać obustronne chodniki oraz wydzieloną DDR o szerokości 2 m (od strony Kauflanda i zatoki autobusowej). Ja bynajmniej nie zamierzam kiwnąć palcem w tej sprawie, bo przecież ONI (czyt. BTC) się tym zajmą, więc czekajmy na efekty. Może do tego czasu nie pomrzemy...


16 sie

2014

Wymiana wspornika kierownicy celem zwiększenia komfortu

Po 1.5 roku użytkowania nowego roweru stwierdziłem, że najwyższy czas coś zrobić z niezbyt wygodną pozycją za kierownicą. Po dosyć dłuższej jeździe odczuwałem drętwienie i mrowienie w rękach. Uznałem, że kierownicę mam o jakieś 2-3 cm za nisko i o jakieś 2 cm za daleko. Podniesienie kierownicy wyżej niestety nie wchodziło w grę, ze względu na długość rury sterowej. Manewrowanie rowerem podczas pokonywania wąskich nawrotów i zakrętów powodowało trudności oraz utratę równowagi.

Stwierdziłem, że muszę wymienić mostek z kątem około 12o. Aby uniknąć sytuacji, w której okazałoby się, że jednak kąt powinien być inny zakupiłem mostek regulowany ST-T13 firmy XLC. Po zamontowaniu okazało się, że jego konstrukcja sprawia, że kierownica jest wyżej o jakieś 3 cm, a ustawienie kąta identyczne jak w poprzednim wsporniku pozwala na zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą. Niestety minusem jest waga wspornika - 268 gram - aż o 110 gram więcej niż poprzednika. Z kolei wspornik mocujący kierownicę do mostka jest masywny i ma inny rozstaw śrub - więc oryginalny, lekki Scott'a nie pasował :( Zobaczymy jak ta zmiana wpłynie sposób pokonywania stromych podjazdów.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Tagi: #polityka rowerowa #jazda rowerem #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #budżet obywatelski #inne #części rowerowe #interwencje #rajdy rowerowe