górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

16 gru

2015

Poszukiwania niewidzialnej drogi rowerowej na ul. Dobrej

Jako, że awaria nogi minęła mogłem ponownie wsiąść na rower i postanowiłem pokazać kolejną niewidzialną drogę rowerową w mieście, która wedle Miejskiego Zarządu Dróg znajduje się na ul. Dobrej w Bielsku-Białej. Tak przynajmniej usłyszałem ostatnio na konferencji rowerowej. O w/w drodze rowerowej można było swego czasu przeczytać również w Magazynie Ratuszowym - o czym pisałem na Mini Blogu rok temu.

Ulica Dobra to boczna, wąska uliczka o nikłym ruchu samochodowym między ul. Nową, a ul. Straconki, na granicy osiedla Złote Łany [mapa]. Na zdjęciu tutaj widać, że jest ona nawet poza strefą zamieszkania (niebieski znak D-41). Istnieją dwie możliwości: albo ktoś pociska mi tu ciemnotę, albo to ja mam poważne problemy ze wzrokiem. Pytam się gdzie na tym zdjęciu znajduje się ta droga rowerowa? Sami widzicie jakich "fachowców" mamy w mieście. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że dyskusja z tymi ludźmi mija się z celem. W tym mieście nie potrzeba oficera rowerowego, tylko wymiany kadr, bo z tym betonem (umysłowym) to nie poradzi sobie chyba nawet dynamit.


2 gru

2015

Wyniki głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok

Zgodnie z wynikami głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok, na liście zadań do wykonania znalazły się dwie inwestycje związane z rowerami. Pierwszą i największą inwestycją będzie 2 etap projektu pod nazwą "Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej". Celem zadania jest wykonanie m.in. ścieżki podjazdowej na Kozią Górkę oraz nowa trasa zjazdowa z Szyndzielni na Kozią Górkę. Projekt w głosowaniu na inwestycje ogólnomiejskie uzyskał najlepszy wynik 2501 głosów, co daje niemal 29% głosujących. Koszt wykonania zadania wyniesie około 500 tys. zł.

Drugi z projektów, który ma szansę zostać wdrożony z automatu (jako jedyny projekt z dzielnicy) to "Budowa miasteczka ruchu rowerowego przy Szkole Podstawowej nr 28 w Hałcnowie" przy ul. Wyzwolenia 343. Będzie to już drugie takie miasteczko drogowe w mieście, na terenie którego prowadzone będą szkolenia dzieci i młodzieży na kartę rowerową i motorowerową. Pierwsze miasteczko drogowe znajduje się na terenie bielskich Błoni. Koszt wykonania zadania wyniesie około 75 tys. zł.

Trzecią inwestycją związaną z rowerami, która niestety nie zostanie zrealizowana to modernizacja wspomnianego miasteczka ruchu drogowego na Błoniach. Projekt uzyskał w głosowaniu na inwestycje ogólnomiejskie tylko 282 głosy. Celem projektu było m.in. odnowienie i renowacja znaków drogowych poziomych i pionowych, zakup i montaż sygnalizacji świetlnych oraz yakup 20 rowerów egzaminacyjnych dla młodzieży szkolnej.

Lista zwycięskich projektów czeka teraz na oficjalne zatwierdzenie do realizacji przez Prezydenta Miasta Bielsko-Biała.


16 lis

2015

Debata na temat dróg rowerowych w Bielsku-Białej

27 października bieżącego roku, na wniosek radnego Bronisława Szafarczyka, odbyło się w Miejskim Zarządzie Dróg, posiedzenie połączonych komisji gospodarki miejskiej i mieszkalnictwa oraz gospodarki przestrzennej i ochrony środowiska Rady Miejskiej. Mimo poważnej 'awarii' nogi, która nie pozwalała na dłuższe siedzenie, i niezbyt optymistycznego nastawienia, postanowiłem udać się na wymienione spotkanie. Byłem zresztą chyba jednym, niezrzeszonym rowerzystą.

W spotkaniu uczestniczyli Dyrektor MZD, jego zastępca oraz v-ce prezydent sprawujący nadzór nad MZD. Prowadzący spotkanie omówił podstawy prawno-techniczne budowy dróg rowerowych, przedstawił stan istniejący DDR oraz zaprezentował ogólnikowy plan rozbudowy sieci dróg rowerowych w Bielsku-Białej na lata 2016-2027. Uczestnicy zostali zapoznani również ze statystyką wypożyczeń rowerów miejskich BBbike.

Plan rozbudowy DDR przewiduje wybudowanie w latach 2016-2017 63 km nowych traktów rowerowych, z czego w latach 2016-2019 powstać ma ich tylko 12 km, co już wywołało falę negatywnych komentarzy na innych, bielskich portalach. Szczerze pisząc przedstawiony plan, w niektórych miejscach pokrywa się z moją wizją sieci dróg, jednak jego realizacji, przy tym tempie rozbudowy DDR co obecnie, chyba nawet ja nie dożyję. Pomijam już plan budowy DDR na Przełęcz Przegibek !!! Kuriozum.

Niestety podczas omawiania istniejącego stanu DDR w mieście ponownie usłyszałem o drodze rowerowej wzdłuż ul. Dobrej, co jeszcze bardziej popsuło mi humor. Ten kto wskaże mi jej położenie oferuję nagrodę! Na dokładkę, od zastępcy Dyrektora MZD, usłyszałem, po pokazaniu zdjęcia fragmentu DDR wzdłuż ul. Armii Krajowej, że - cytuję: "..nie mamy się czego wstydzić". W takim wypadku proponuję przyznać Panom nagrody za całokształt twórczości drogowo-rowerowej.


1 cze

2015

Rekord dzienny kilometrów poprawiony, czyli "SETKA" rowerem

Dużo czasu minęło, bo aż 19 sezonów rowerowych, nim udało mi się nakręcić w jeden dzień więcej niż 100 km. Do tej pory wynik 92 km, ustanowiłem podczas wypadu rowerem na Baranią Górę trzy lata temu. Kilka kilometrów nabiłem jednak podczas wypychania roweru pod górę, więc faktyczny wynik był nieco mniejszy. Wczoraj nakręciłem dokładnie 102,13 kmZdjęcie #1, głównie po asfalcie.

Trasa, w większości, była kompilacją kilku szlaków, m.in. niebieskiego dookoła Bielska-Białej, czerwonego do Czechowic-Dziedzic, Greenway Kraków-Morawy-Wiedeń. Zaliczyłem Kozy, Pisarzowice, Czechowice-Dziedzice, Zabrzeg, Ligotę, Miliardowice, Landek, Iłownicę, Roztropice, Pierściec, Skoczów, Górki Wielkie oraz Jaworze.

Pokonanie trasy zajęło mi w sumie 6 godzin ze średnią prędkością 16,6 km/h, plus 2 godziny odpoczynków. Szału nie było, w końcu jechałem "kanapowcem" na terenowych oponach. Kondycyjnie byłem w stanie nakręcić jeszcze więcej kilometrów, jednak już po około 60 km pojawiły się problemy z usiedzeniem na siodełku. Na domiar tego słońce solidnie spiekło mi ramiona, ale warto było!


19 maj

2015

Dodatkowe środki na budowę drogi rowerowej

Kwestii przypomnienia, projekt budżetu na ten rok przewidywał pierwotnie 800 tys. zł na budowę dróg rowerowych. W styczniu środki te przesunięto jednak na budowę toru dla rolkarzy przy bielskim lotnisku (nota bene bardzo potrzebnego). Plany powstania w tym roku choćby metra drogi rowerowej legły w gruzach...

Plany powyższe jednak uległy aktualizacji, bowiem w związku z "nadwyżką" budżetową z zeszłego roku oraz środkami, które planowo miały być przeznaczone na "Rozwój Zrównoważonego Transportu Miejskiego" (a nie będą), znalazło się dodatkowe 16 mln zł, które przeznaczone zostanie na remonty dróg oraz budowę drogi rowerowej wokół bielskiego lotniska w Aleksandrowicach.

Inwestycja, na którą zarezerwowano z "nadwyżki" 1.2 mln złotych, będzie polegać na dobudowaniu do istniejącego fragmentu drogi rowerowej wzdłuż lotniska, trzech odcinków: (1) biegnącego od skrzyżowania z ul. Jeżynową do ul. Cieszyńskiej, (2) wzdłuż ul. Cieszyńskiej oraz (3) wzdłuż ul. Smolnej. Cała asfaltowa pętla będzie mieć długość około 3 km i ma zostać oświetlona na całej długości.

Czas pokaże, czy plany te nie okażą się ponowną pustą obietnicą, a "nadwyżka" z deficytowego budżetu nie zamieni się w czarną dziurę, która te plany pochłonie.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Tagi: #jazda rowerem #polityka rowerowa #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #budżet obywatelski #inne #części rowerowe #interwencje #rajdy rowerowe