górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 »

4 kwi

2019

Objazd szlaków rowerowych Jaworza #1 - 75 km zaliczone

Pogoda w marcu wyjątkowo sprzyjała dalszym wypadom rowerowym, więc z racji tego, że przygotowuję dział z informacjami na temat szlaków rowerowych na terenie pobliskiego Jaworza, dokonałem objazdu czerwonego szlaku rowerowego biegnącego z tej miejscowości w kierunku Strumienia. Jak do tej pory nie było okazji, aby przemierzyć go rowerem, a pomysłu na inną trasę rowerową też nie miałem. Głównym celem przejażdżki było sprawdzenie stanu i częstotliwości oznakowania szlaku rowerowego. Tym razem nie miałem ze sobą żadnej mapki, ani nie korzystałem nawigacji w telefonie, bowiem szlak rowerowy powinien być tak oznakowany aby można go było przejechać bez wymienionych wspomagaczy.

Okazało się, że oznakowanie na całym szlaku rowerowym jest bardzo rzadkie i na dodatek miejscami słabo widoczne. Po drodze trafiły się również przekręcone tabliczki na słupkach i trzeba było posiłkować się mapą w telefonie. Problemy na dobrą sprawę zaczęły się dopiero w Iłownicy, a w Mnichu dwukrotnie straciłem na dłuższą chwilę szlak rowerowy! Ostatecznie udało się dotrzeć jednak do centrum Strumienia. Ze wspomnianej miejscowości udałem się - poprzez Wisłę Małą, Wisłę Wielką oraza Łąkę - w kierunku zapory w Goczałkowicach, skąd poprzez Mazańcowice dotarłem do domu, zamykając licznik kwotą prawie 75 km.


25 mar

2019

Interpelacja ws. budowy nowego toru rowerowego pumptruck w mieście

Na lutowej sesji rady Miejskiej Radny Przemysław Drabek, który od lat zabiega o rozwój infrastruktury rowerowej Bielska-Białej, zwrócił się do władz miasta z interpelacją w sprawie budowy nowego, asfaltowego toru rowerowego typu pumptrack oraz zaplanowanie budowy kolejnych tego typu obiektów w naszym mieście → #PDF. Szczególną uwagę zwrócił na takie zaprojektowanie toru rowerowego aby był on funkcjonalny i dostępny również dla użytkowników longboardów (dłuższa wersja normalnej deskorolki), argumentując, że tego tor pozwala na trening, poprawę kondycji oraz techniki jazdy rowerem.

Z-ca Prezydenta w odpowiedzi pisemnej na wniosek Radnego poinformował, że budowa toru rowerowego wymaga przeprowadzenia dokładnej analizy w celu ustalenia lokalizacji takiego obiektu, a cały proces działań przygotowawczych, od momentu wyboru lokalizacji aż do przeprowadzenia przetargu może potrwać ponad rok czasu. Z-ca Prezydenta zaprosił również Radnego na bezpośrednią rozmowę w w/w kwestii. Pełna treść odpowiedzi tutaj → #PDF.


17 lut

2019

Interpelacja ws. budowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej

Radny Bronisław Szafarczyk, po wizycie na budowie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej i stwierdzeniu nieprawidłowości przy realizacji inwestycji przez wykonawcę, do dokumentacji której złożył w zeszłym roku mnóstwo uwag technicznych, na styczniowej sesji Rady Miejskiej złożył interpelację w tej sprawie → #PDF. Głównym problemem okazała się nieprawidłowa realizacja przebiegu drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania z ul. Relaksową, która odbiegała od zatwierdzonej dokumentacji naprawczej. Nie pomogły również wcześniejsze interwencje, bezpośrednio u Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg o większy nadzór nad inwestycją. W związku z tym Radny poprosił Prezydenta Miasta o podjęcie stosownych działań zmierzających do zakończenia inwestycji rowerowej, zgodnie ze standardami obowiązującymi w naszym mieście.

W obszernej odpowiedzi pisemnej na interpelację oraz pismo z uwagami technicznymi załączone do jej treści → #PDF, Z-ca Prezydenta - opierając się na informacjach od Inżyniera Kontraktu - odniósł się do większości uwag zapewniając, że wszystkie prace zostaną wykonane zgodnie z sugestiami Radnego, a wykonawca zostanie zobligowany do wprowadzenia poprawek.


5 lut

2019

Likwidacja kilku bezsensownych ciągów pieszo-rowerowych w mieście

Podczas niedzielnej rundy rowerem postanowiłem sprawdzić czy nastąpiły jakieś zmiany w infrastrukturze rowerowej miasta w dzielnicach Biała Północ oraz Komorowice. W owych dzielnicach mieliśmy wytyczonych kilka bezsensownych ciągów rowerowych o długości kilkudziesięciu metrów, z którymi nie wiele dało się zrobić, bo koszty nie byłyby współmierne do do korzyści. Mowa tu ciągu pieszo-rowerowym na ul. Czerwonej, dwóch odcinkach CPR wzdłuż ul. Wyzwolenia oraz CPR na ul. Bukietowej, których audytów dokonałem w 2015 roku.

Podczas przeglądów dróg w 2017 roku wraz z inspektorem MZD apelowałem o ich likwidację. Z nieukrywanym zaskoczeniem i zadowoleniem stwierdziłem, że wszystkie w/w ciągi pieszo-rowerowe zostały zlikwidowane. Ostał się tylko jeden znak informujący o końcu drogi rowerowej na ul. Wyzwolenia, w rejonie skrzyżowania z ul. Magnolii. Długość wszystkich ciągów wynosiła ok. 320 metrów. To kolejny dobry krok do uporządkowania kwestii bałaganu związanego z infrastrukturą rowerową. W związku z powyższym dokonałem aktualizacji mapy dróg rowerowych w naszym mieście oraz informatora do samodzielnego wydruku, który można pobrać tutaj → #PDF.


25 lis

2018

Interpelacja ws. warunków ruchowych zapewnianych przez miasto rowerzystom

Na wrześniowej sesji Rady Miejskiej Radny Bronisław Szafarczyk w swojej interpelacji ponownie poruszył kwestię usytuowania nowej wiaty przystankowej przy drodze rowerowej nieopodal skrzyżowania ulic: Bora-Komorowskiego i Partyzantów. Wystąpienie Radnego w głównej mierze było spowodowane niezrozumieniem tematu przez Zastępcę Prezydenta, który udzielił odpowiedzi na wcześniejszą interpelację w/w sprawie. Radny podkreślił, że przesunięcie wiaty o 30-40 cm bliżej jezdni nie wpłynęłoby w żaden sposób na komfort pasażerów, gdyż ta odległość wynosi obecnie ok. 3 metrów.

Na prośbę rowerzystów, w tej samej interpelacji → #PDF, Radny poprosił również o sprawdzenie organizacji ruchu i dokonanie korekt oraz wycinki zieleni w obrębie dwóch dróg rowerowych. Jednym z takich miejsc jest Park Włókniarzy, tuż przy ul. PCK, gdzie jeden z traktów od strony Parku ma status ciągu pieszo-rowerowego, z kolei od ul. PCK jest drogą rowerową. Ten sam problem poruszyłem podczas jednego z przeglądów dróg rowerowych z inspektorem MZD.

W odpowiedzi Z-cy Prezydenta dowiadujemy się, że służby miejskie, które realizowały wymienioną inwestycję zostały pouczone, co do sposobu postępowania w przypadku podobnych inwestycji w przyszłości. Włodarz miasta ponownie zaznaczył, że przebieg drogi rowerowej w omawianym miejscu i tak zostanie skorygowany podczas planowanej modernizacji całego ciągu wzdłuż tejże ulicy. Poinformował również, że zlecił koretkę oznakowania w parku Włókniarzy oraz przycinkę zieleni na ul. Sempołowskiej. Pełna treść odpowiedzi na interpelację tutaj → #PDF.


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 »

Tagi: #części rowerowe #jazda rowerem #polityka rowerowa #budżet obywatelski #inne #interwencje #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #rajdy rowerowe