górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

3 sie

2017

Niedzielna eksploracja Czechowic-Dziedzic #2 - szlak rowerowy po Dolinie Iłownicy

Wyczekiwany, kolejny wypad w okolice Czechowic-Dziedzic doszedł do skutku w zeszłą niedzielę i tym razem objechałem cały żółty szlak rowerowy po Dolinie Iłownicy. Spodziewając się złego oznakowania trasy, wydrukowałem mapkę poglądową z jej przebiegiem.

Początek szlaku podobny do niebieskiego - czyli początek pod MOSiR-em. Tak, jak się spodziewałem oznakowanie żółtego szlaku jest tak samo beznadziejne jak niebieskiego szlaku rowerowego po Dolinie Podraj. Problem podobny - brak tabliczek kierunkowych na niektórych skrzyżowaniach. Niestety - w niektórych przypadkach - nie pomogła mi nawet papierowa mapa i musiałem posiłkować się mapą w telefonie, czego bardzo nie lubię robić!

Muszę przyznać, że szlak rowerowy bardzo przyjemny i praktycznie po płaskim terenie. Dla kogoś kto lubi swojskie, wiejskie klimaty to idealna propozycja na niedzielny wypad rowerowy z rodzinką. Mam nadzieję, że oznakowanie zostanie kiedyś poprawione i będzie można przejechać trasę bez jakiejkolwiek mapy czy też nawigacji.

Korzystając z okazji sfotografowałem ciąg pieszo-rowerowy biegnący wzdłuż fragmentu ul. Legionów. Akurat znajduje się on na trasie w/w żółtego szlaku rowerowego i niejako jesteśmy zmuszeni do korzystania z tego - wątpliwej jakości - przybytku. Tradycyjnie nieistniejące w prawie oznakowanie, nierówności nawierzchni, znaki drogowe w skrajni i wysokie krawężniki. Ogólny dramat, ale to nic nowego w naszym powiecie. Z pozytywnych informacji: licznik zamknięty "kwotą" ponad 61 km. Kilka zdjęć z objazdu znajdziecie tutaj → Profil na Facebooku.


17 lip

2017

Niedzielna eksploracja Czechowic-Dziedzic #1 - przegląd infrastruktury rowerowej

Ponieważ blog docelowo ma dotyczyć infrastruktury rowerowej w całym powiecie bielskim, rozpocząłem przygotowania do inwentaryzacji infrastruktury rowerowej na terenie Czechowic-Dziedzic. Na pierwszy rzut planuję przygotować aktualną mapę szlaków rowerowych na terenie tego miasta - nie znalazłem bowiem w miarę aktualnej informacji na ten temat na lokalnych stronach. W kolejnym etapie powstanie mapa dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

Niedzielny przegląd rozpocząłem od niebieskiego szlaku rowerowego do Doliny Podraj. Szlak zaczyna się pod MOSiR-em. Już na początku zauważyłem, że oznakowanie szlaku rowerowego jest dość ubogie i narzuca nam konkretny kierunek jazdy, podczas gdy mamy tu do czynienia z pętlą rowerową i sami powinniśmy określić kierunek jazdy. Dysponując wydrukowaną mapką poglądową jego przebiegu, dałem radę przejechać go w całości. Bez takiej pomocy osoba postronna nie ma szans na jego przejechanie posiłkując się tylko oznakowaniem! Na kilku skrzyżowaniach brakowało tabliczek kierunkowych! Sam szlak rowerowy w większości bardzo przyjemny, poza miejscem gdzie dochodzi do drogi Bielsko-Tychy. Kilka zdjęć z objazdu znajdziecie tutaj → Profil na Facebooku.

Na domiar złego przebieg dwóch pozostałych szlaków rowerowych - zielonego i żółtego, na etapie gdzie pokrywają się z w/w szlakiem, także różni się nieco od tego, co mogłem zobaczyć na mapach Urzędu Miasta w Czechowicach-Dziedzicach, ale ich przegląd zostawiłem sobie na inny termin.

W przypadku dróg rowerowych i CPR już podczas pokonywania niebieskiego szlaku natknąłem się na dwa ciągi pieszo-rowerowe, które delikatnie mówiąc odbiegają od standardów rowerowych w innych miastach. Dodatkowo sfotografowałem trzy inne drogi rowerowe w centrum, które wkrótce zaprezentuję na profilu strony na Facebooku. Ogólnie rowerowe dziadostwo, ale jest jeden rodzynek, który Was Zaskoczy!


2 lip

2017

SZOK - urzędnicy MZD dostrzegli nieprawidłowości w infrastrukturze rowerowej miasta!

W październiku zeszłego roku Radny Bronisław Szafarczyk zgłosił interpelację w sprawie wykonania kompleksowego przeglądu infrastruktury rowerowej w mieście. Władze zapowiedziały iż takowe przeglądy odbędą się na przełomie roku 2016/2017, w okresie jesienno-wiosennym. Od tego czasu minęło już ponad 6 miesięcy i na czerwcowej, tegorocznej sesji Rady Miejskiej, radny zgłosił interpelację z prośbą o przekazanie dokładnych informacji na temat wyników w/w przeglądu dróg rowerowych (wraz z kopiami protokołów) oraz odpowiedź na pytanie czy jakikolwiek przedstawiciel środowiska rowerowego został zaproszony do wzięcia w nich udziału#PDF.

W pisemnej odpowiedzi władz miasta dowiadujemy się, że przegląd infrastruktury rozpoczął się dopiero w kwietniu tego roku z uwagi na cytuję "niesprzyjające i nieustabilizowane warunki pogodowe". Do tej pory urzędnicy Miejskiego Zarządu Dróg dokonali przeglądu ok. 20 ciągów rowerowych stwierdzając liczne nieprawidłowości! Zauważyli, że kilkanaście znaków drogowych oraz gałęzie krzewów i drzew naruszają przepisy o skrajni poziomej. W przypadku nawierzchni ciągów rowerowych stwierdzili przypadki zapadnięć, pęknięć, wybojów i nierówności. Co więcej zauważyli konieczność korekty geometrii przebiegu niektórych dróg rowerowych i brak połączenia ze sobą ciągów znajdujących się w bliskiej odległości (ul. Młodzieżowa/al. Armii Krajowej). Jestem pełen podziwu dla urzędników, co do ich mocno spóźnionej spostrzegawczości - Brawo Wy!

W przeglądach dróg rowerowych brali udział tylko pracownicy MZD - oficjalnie nikt ze środowiska rowerowego nie został do nich zaproszony, a nieprawidłowości będą sukcesywnie usuwane. W sumie wcale się nie dziwię, bo na ich miejscu, po oddaniu takiej infrastruktury rowerowej do użytku, wstydziłbym się spojrzeć rowerzystom prosto w oczy. Pełną odpowiedź na interpelację Radnego znajdziecie tutaj → #PDF.


18 cze

2017

Pojawią się nowe stacje do naprawy rowerów, interpelacje na majowej sesji RM

Na majowej sesji Rady Miejskiej ponownie wróciła tematyka oświetlenia drogi rowerowej i chodnika wokół lotniska oraz stanowiska do serwisowania i mycia rowerów przy Hali Sportowej przy ul. Karbowej. Radny Marcin Lisiński nieusatysfakcjonowany odpowiedziami na swoje wcześniejsze interpelacje, ponownie zwrócił się do Prezydenta Miasta w/w kwestiach, prosząc o dokładną analizę tematu → #PDF. W odpowiedzi ustnej Prezydenta Miasta na sesji oraz w oficjalnej, pisemnej odpowiedzi władze zobowiązały się do ponownej analizy natężenia oświetlenia oraz zmiany jego ukierunkowania#PDF.

W przypadku drugiej interpelacji, dotyczącej stanowiska do mycia rowerów i ich serwisowania, radny - widząc brak zrozumienia tematu przez odpowiadającego - postanowił doprecyzować swój wniosek, posiłkując się zdjęciami przedstawiającymi w/w dogodności dla rowerzystów → #PDF. Chodziło głównie o stacje do samodzielnej naprawy rowerów iBombo, których kilka już Bielsku-Białej jest zainstalowanych, oraz stanowisko do samodzielnego mycia rowerów. Prezydent uznał stosowność wykonania stanowiska do mycia rowerów oraz zapewnił, że decyzje co do ich lokalizacji zostały już podjęte. Co więcej w odpowiedzi pisemnej na wzniosek radnego możemy przeczytać, że punkt do samodzielnej naprawy rowerów powstanie w rejonie dolnej stacji kolejki linowej, podczas przebudowy odcinka al. Armii Krajowej w 2018 roku. Co więcej, dodatkowe stacje do samodzielnej naprawy rowerów mają pojawić się na terenach rekreacyjnych 'Błonia' oraz przy drodze rowerowej wokół lotniska → #PDF.


12 maj

2017

Pieniądze na górską ścieżkę z Szyndzielni, interpelacje na kwietniowej sesji RM

Na marcowej sesji Rady Miejskiej radni jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie zmian w budżecie miasta na 2017 rok, w której zapisano dodatkowe środki na zadanie inwestycyjne pn. „Rozbudowa kompleksu górskich ścieżek rowerowych Enduro Trails w Bielsku-Białej - etap III. Chodzi głównie o budowę ostatniego etapu obejmującego budowę trasy rowerowej - zjazdowej z Szyndzielni w kierunku Koziej Góry. Na ten cel zabezpieczono w budżecie miasta kwotę 500 tysięcy złotych.

Na kwietniowej sesji Rady Miejskiej Radny Marcin Lisiński wystąpił z dwoma interpelacjami. Pierwsza dotyczyła sprawy oświetlenia drogi rowerowej oraz chodnika wokół bielskiego lotniska → #PDF. Zdaniem wielu rowerzystów i mieszkańców jest ono niedostateczne. Na sesji Rady Miejskiej Z-ca Prezydenta zapewnił, że przyjrzy się sprawie jeszcze raz, bowiem rodzaj i parametry oświetlenia muszą być związane z obsługą lotniska i wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W lakonicznej odpowiedzi na interpelację możemy przeczytać, że oświetlenie wykonano zgodnie z projektem → #PDF.

Druga, kwietniowa interpelacja Radnego dotyczyła wykonania materiałów informacyjnych, dotyczących górskich ścieżek rowerowych, dla przyjezdnych, aby kierowali się na parking pod Halę Widowiskowo-Sportową przy ul. Karbowej, a nie na bielskie Błonia oraz o wykonanie przy w/w hali stanowiska do serwisowania i mycia rowerów → #PDF. W odpowiedzi na pismo Radnego czytamy, że materiały takie wkrótce znajdą się na oficjalnej stronie Enduro Trails, a wykonawca ścieżek jest zobowiązany do montażu oznakowania informacyjnego. Jeśli chodzi o stanowisko do serwisu i mycia rowerów Urząd Miejski nie ma możliwości prowadzenia takowej działalności i należy korzystać z serwisu i myjni na Błoniach → #PDF.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Tagi: #polityka rowerowa #budżet obywatelski #jazda rowerem #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #inne #części rowerowe #interwencje #rajdy rowerowe