górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony

» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

29 gru

2016

Budżet rowerowy Bielska-Białej w 2017 roku

Podczas ostatniej w tym roku, grudniowej sesji Rady Miejskiej radni podjęli uchwałę budżetową miasta Bielska-Białej na 2017 rok oraz przyjęli projekt wieloletniej prognozy finansowej miasta na lata 2017-22 → #PDF.

Na budowę dróg rowerowych w latach 2017-18 zarezerwowano kwoty po 1,5 mln zł, w dwóch kolejnych latach po 2,5 mln zł. Utrzymanie Systemu Bezobsługowych Wypożyczalni Rowerowych BBbike wyniesie w przyszłym roku 390 tys. zł.

Z prognozy finansowej miasta możemy dowiedzieć się, że w latach 2017-18 planuje się rozbudowę ul. Szerokiej oraz ul. Czołgistów, wzdłuż których ma powstać wydzielona droga rowerowa. Drugą z inwestycji, która będzie realizowana w latach 2017-19, ma być rozbudowa ul. Łowieckiej oraz ul. Dębowiec. Wzdłuż obu wymienionych ulic także mają powstać wydzielone drogi rowerowe. Z kolei w ramach zadania inwestycyjnego pt. "Rewitalizacja miejskich systemów nadbrzeżnych w mieście Bielsko-Biała", które zostało rozłożone na lata 2017-20, ma szansę również powstać m.in. utwardzona droga rowerowa wzdłuż rzeki Wapienica.

Na dzień dzisiejszy ważą się jeszcze losy nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej, która miała rozpocząć się wraz z przebudową tejże ulicy już w tym roku.


20 lis

2016

Poprawki na drodze rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego

Korzystając z ładnej pogody, wybrałem się na oględziny kilku dróg rowerowych w mieście i trafiłem na ul. Sosnkowskiego, gdzie czekała mnie miła niespodzianka. Przedłużenie drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego, oddane do użytku końcem kwietnia 2016 roku, zostało poprawione w kilku miejscach. Głównym "winowajcą" tychże poprawek jest radny Szafarczyk, który dwukrotnie interweniował w tej sprawie w MZD oraz Ratuszu. Wstyd, żeby w 21 wieku zarządca dróg w mieście odbierał takiego bubla rowerowego!

Głównym problemem na drodze rowerowej były brak ciągłości nawierzchni na wjeździe na Pływalnię Troclik oraz wysoki krawężnik → Zdjęcie #1. Problem w większości został usunięty i mamy nawierzchnię asfaltową na wjeździe wyłożonym kostką → Zdjęcie #2, lecz wysokość krawężników nadal jest większa niż przepisowy 1 cm.

Asfaltowa nawierzchnia została również dołożona przy przejeździe rowerowym przez ul. Kowalską, gdzie do tej pory urywała się przed chodnikiem → Zdjęcie #3. Teraz wygląda to poprawnie, a asfalt pojawił się również na wysepce przed rondem → Zdjęcie #4.

Dokonano również korekty położenia oznakowania pionowego, które naruszało przepisy o skrajni poziomej → Zdjęcie #5. Przypomnę, że dwa znaki stały sobie w najlepsze na drodze rowerowej → Zdjęcie #6.

Niestety w dalszym ciągu odcinek drogi rowerowej od al. Andersa do zjazdu do Retail Parku oficjalnie nie istnieje, bo od ponad roku wiszą tam znaki C-16 "droga dla pieszych", a znaki P-23 nadal są zamalowaneZdjęcie #7.


15 lis

2016

Porażka projektów rowerowych w Budżecie Obywatelskim na 2017 rok

Ogromne zaskoczenie wywołały wyniki głosowania w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego, bo żaden z projektów rowerowych i około rowerowych nie wygrał!. Początkowo zatwierdzono do głosowania 5 projektów rowerowych, z których, na skutek wycofania jednego projektu przez autora, pozostały cztery.

Zaskakująca była dla mnie porażka kolejnego etapu rozbudowy górskich ścieżek na Koziej Górze, choć przyznam, że akurat na ten projekt nie głosowałem, ale byłem pewny, że znowu wygra z łatwością. Niestety uzyskał tylko 1922 głosy, podczas gdy w edycji BO na 2016 rok aż 2500 głosów. Drugi rowerowy projekt dotyczący budowy ścieżki sportowo-rekreacyjnej wzdłuż rzeki Białej w Komorowicach Śląskich uzyskał 2167 głosów. To o wiele za mało, bo mieszkańcy 6412 głosami wybrali budowę amfiteatru w Lipniku.

Najmniejsze zainteresowanie wśród rowerowych projektów wzbudziły: przebudowa Parku Strzygowskiego, gdzie miała powstać m.in. wydzielona droga rowerowa, który uzyskał tylko 683 głosy oraz Europejskie Wyzwanie Rowerowe 2017 z marnym wynikiem 37 głosów.

W ogóle podczas tegorocznego głosowania padł rekord ilości osób głosujących, dziwi natomiast ilość mieszkańców głosująca bezpośrednio, czyli poprzez oddanie karty do punktu, a nie poprzez internet. Wyniki głosowania, podobnie jak w latach ubiegłych, budzą kontrowersje. Pozostaje nam tylko pogodzić się z tym faktem i czekać na kolejny etap.


15 paź

2016

Koniec konkursu "Kręć Kilometry" - stojaków rowerowych nie będzie?

30 września zakończyła się kampania społeczna „Kręć Kilometry” Fundacji Allegro All For Planet, w której rowerzyści z całej Polski rywalizowali w ilości przejechanych kilometrów rowerem dla swojego miasta. W tym roku Bielsko-Biała uplasowało się na 47 pozycji z wynikiem 36101 km. Podczas tegorocznej edycji konkursu rowerzyści nakręcili blisko 9 milionów km! W finałowej dwudziestce znalazły się duże miasta jak: Warszawa, Poznań czy Łódź, ale największym zaskoczeniem dla mnie jest obecność, na 4 miejscu, mieściny Kórnik, która liczy około 7500 mieszkańców z wynikiem 290484 km!

Brałem osobiście udział w zabawie, choć przyznam, że nie zawsze włączałem aplikację podczas jazdy rowerem. Czasami zwyczajnie zapominałem, ale finalnie i tak "nakręciłem" 730 km. Niestety aplikacja niekiedy błędnie pokazywała trasę, więc wynik rzeczywisty jest zgoła odmienny. Największą niespodzianką podczas konkursu było wygranie przeze mnie apteczki rowerzysty → Zdjęcie #1.

W sumie to nie wiem, czy jest czego żałować, bo nie ukrywajmy, stojaki ramowe do wygrania, nie należą do eleganckich i przynajmniej nie ma ryzyka, że znowu zamontują je w miejscu, gdzie nie można legalnie dojechać rowerem...


25 wrz

2016

Śladem projektu OBB035 i badanie nieznanego ciągu pieszo-rowerowego

Przyznam szczerze, że zaintrygował mnie jeden z zatwierdzonych projektów do Budżetu Obywatelskiego 2017 dotyczący utwardzenia przedłużenia ul. Podgórnej i wytyczenia szlaku rowerowego do Hałcnowa i postanowiłem obadać cała proponowaną trasę oraz zobaczyć nieznany mi dotąd ciąg pieszo-rowerowy w rejonie węzła S-69 Suchy Potok. Przyznam, że na mapie szlaków rowerowych w Bielsku-Białej brakuje mi właśnie szlaku rowerowego od Ratusza do Hałcnowa przez Lipnik.

Co do samego przedłużenia i utwardzenia ul. Podgórnej to połowa tego traktu posiada nawierzchnię z ubitego tłucznia, dalsza jego część to porośnięta trawą trasa, którą widać tylko dzięki dwóm śladom kół samochodowych → Zdjęcie #1. Fragment tej drogi dochodzi do torów kolejowych → Zdjęcie #2 i ten fragment miałby zostać utwardzony.

Fragment trasy od torów kolejowych do ul. Witosa, biegnący wedle ulic w projekcie całkiem przyjemny jak na szlak rowerowy. Z mankamentów można wymienić: szum dochodzący od drogi ekspresowej i okresowe "aromaty" z zakładu przetwarzania odpadów. Początkowa próba odnalezienia ul. Księży Las, prowadzącej do CPR pod ekspresówką S-69, przysporzyła nieco kłopotów, ale znalazłem. Sam asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy liczy jakieś 400 metrów, wygląda na rzadko uczęszczany i jest miejscami zarośnięty → Zdjęcie #3. Nawet oznakowanie C-13-16 gdzieś zniknęło, choć na jednym końcu kiedyś było (wg Google Maps) → Zdjęcie #4. Gdyby nie ten projekt w budżecie, to nigdy bym się w ten rejon rowerem nie zapuścił.

Czy ten projekt ma szansę wygrać z górskimi ścieżkami enduro? - szczerze wątpię, ale jak dla mnie pomysł jest wart uwagi.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Tagi: #polityka rowerowa #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #budżet obywatelski #inne #części rowerowe #jazda rowerem #interwencje #rajdy rowerowe