górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 19 »

27 kwi

2019

Interpelacja ws. utworzenia Rowerowego Patrolu Pierwszej Pomocy

Z roku na rok mieszkańcy Bielska-Białej coraz liczniej korzystają z miejsc wypoczynku i rekreacji w naszym mieście m.in. uprawiając różne dyscypliny sportowe. Zdaniem Radnego Przemysława Drabka poprawa bezpieczeństwa w tych miejscach powinna być kolejnym etapem w ich rozwoju. W związku z tym - na kwietniowej sesji Rady Miejskiej - Radny zwrócił się do władz miasta z pomysłem powołania w Bielsku-Białej Rowerowego Patrolu Pierwszej Pomocy → #PDF. Patrol miałby zajmować się udzielaniem profesjonalnej pomocy kontuzjowanym lub rannym mieszkańcom w rejonie np. Bulwarów na Straconce, deptaku przy bielskim lotnisku lub w obrębie terenów rekreacyjnych "Błonia".

Władze miasta poinformowały, że w ostatnim czasie, Straż Miejska została wyposażona w dwa rowery elektryczne, które będą stanowić wyposażenie patrolu mobilnego Straży Miejskiej, a jej funkcjonariusze odbędą przeszkolenie w zakresie udzielenia pierwszej pomocy. Zadaniem mobilnego patrolu będzie monitorowanie miejsc wymienionych przez Radnego, a także wszystkich dróg rowerowych. Pełna treść odpowiedzi na interpelację → #PDF.


20 kwi

2019

Długo odwlekana wymiana siodełka rowerowego w "kanapowcu"

W tym roku minął już 7 sezon użytkowania "kanapowca" i od początku użytkowania tego roweru uważałem, że zamontowane seryjnie siodełko jest dosyć twarde i niewygodne w porównaniu do siodełka Selle Comfort w starym Wheelerze (również wymienione w międzyczasie), które jest bardzo wygodne i posiada wycięcie w środkowej części siedziska. Nie kwapiłem się jednak z wymianą siodełka w rowerze Scott na inne, bo zawsze były jakieś inne, ważniejsze wydatki. Poza tym, w ostatnich latach, dłuższe trasy rowerowe zdarzały mi się dosyć rzadko, a z kolei krótkie "strzały" rowerem po mieście nie dawały się tak mocno we znaki.

Niestety w tym sezonie, podczas kilku dłuższych tras rowerowych, zacząłem odczuwać ogromny dyskomfort podczas jazdy, spowodowany bólem kości kulszowych, a nawet niekiedy sporym drętwieniem intymnych części ciała! Uznałem, że nie ma sensu dłużej ryzykować i się męczyć. Pomiary fabrycznego siodełka firmy Scott pokazały, że jest ono o 1 cm węższe od tego zamontowanego w starym rowerze Wheeler i ostatecznie zdecydowałem się na wymianę siodełka na nowe. Wybór padł na firmę Selle Italia i siodełko Q-bik → Zdjęcie #1, o szerokości 14 cm, lecz bez wycięcia w środkowej jego części. Postanowiłem również zmienić nieco jego zamocowanie na sztycy, tak aby było pod innym kątem tzn. lekko pochylone do przodu.

P.S. Pierwsze jazdy testowe na krótkich odcinkach pokazały, że jeździ się o niebo lepiej, ale do ideału jeszcze daleko. Zobaczymy jak siodełko spisze się podczas dłuższych dystansów.


4 kwi

2019

Objazd szlaków rowerowych Jaworza #1 - 75 km zaliczone

Pogoda w marcu wyjątkowo sprzyjała dalszym wypadom rowerowym, więc z racji tego, że przygotowuję dział z informacjami na temat szlaków rowerowych na terenie pobliskiego Jaworza, dokonałem objazdu czerwonego szlaku rowerowego biegnącego z tej miejscowości w kierunku Strumienia. Jak do tej pory nie było okazji, aby przemierzyć go rowerem, a pomysłu na inną trasę rowerową też nie miałem. Głównym celem przejażdżki było sprawdzenie stanu i częstotliwości oznakowania szlaku rowerowego. Tym razem nie miałem ze sobą żadnej mapki, ani nie korzystałem nawigacji w telefonie, bowiem szlak rowerowy powinien być tak oznakowany aby można go było przejechać bez wymienionych wspomagaczy.

Okazało się, że oznakowanie na całym szlaku rowerowym jest bardzo rzadkie i na dodatek miejscami słabo widoczne. Po drodze trafiły się również przekręcone tabliczki na słupkach i trzeba było posiłkować się mapą w telefonie. Problemy na dobrą sprawę zaczęły się dopiero w Iłownicy, a w Mnichu dwukrotnie straciłem na dłuższą chwilę szlak rowerowy! Ostatecznie udało się dotrzeć jednak do centrum Strumienia. Ze wspomnianej miejscowości udałem się - poprzez Wisłę Małą, Wisłę Wielką oraza Łąkę - w kierunku zapory w Goczałkowicach, skąd poprzez Mazańcowice dotarłem do domu, zamykając licznik kwotą prawie 75 km.


25 mar

2019

Interpelacja ws. budowy nowego toru rowerowego pumptruck w mieście

Na lutowej sesji rady Miejskiej Radny Przemysław Drabek, który od lat zabiega o rozwój infrastruktury rowerowej Bielska-Białej, zwrócił się do władz miasta z interpelacją w sprawie budowy nowego, asfaltowego toru rowerowego typu pumptrack oraz zaplanowanie budowy kolejnych tego typu obiektów w naszym mieście → #PDF. Szczególną uwagę zwrócił na takie zaprojektowanie toru rowerowego aby był on funkcjonalny i dostępny również dla użytkowników longboardów (dłuższa wersja normalnej deskorolki), argumentując, że tego tor pozwala na trening, poprawę kondycji oraz techniki jazdy rowerem.

Z-ca Prezydenta w odpowiedzi pisemnej na wniosek Radnego poinformował, że budowa toru rowerowego wymaga przeprowadzenia dokładnej analizy w celu ustalenia lokalizacji takiego obiektu, a cały proces działań przygotowawczych, od momentu wyboru lokalizacji aż do przeprowadzenia przetargu może potrwać ponad rok czasu. Z-ca Prezydenta zaprosił również Radnego na bezpośrednią rozmowę w w/w kwestii. Pełna treść odpowiedzi tutaj → #PDF.


17 lut

2019

Interpelacja ws. budowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej

Radny Bronisław Szafarczyk, po wizycie na budowie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej i stwierdzeniu nieprawidłowości przy realizacji inwestycji przez wykonawcę, do dokumentacji której złożył w zeszłym roku mnóstwo uwag technicznych, na styczniowej sesji Rady Miejskiej złożył interpelację w tej sprawie → #PDF. Głównym problemem okazała się nieprawidłowa realizacja przebiegu drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania z ul. Relaksową, która odbiegała od zatwierdzonej dokumentacji naprawczej. Nie pomogły również wcześniejsze interwencje, bezpośrednio u Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg o większy nadzór nad inwestycją. W związku z tym Radny poprosił Prezydenta Miasta o podjęcie stosownych działań zmierzających do zakończenia inwestycji rowerowej, zgodnie ze standardami obowiązującymi w naszym mieście.

W obszernej odpowiedzi pisemnej na interpelację oraz pismo z uwagami technicznymi załączone do jej treści → #PDF, Z-ca Prezydenta - opierając się na informacjach od Inżyniera Kontraktu - odniósł się do większości uwag zapewniając, że wszystkie prace zostaną wykonane zgodnie z sugestiami Radnego, a wykonawca zostanie zobligowany do wprowadzenia poprawek.


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 19 »

Tagi: #polityka rowerowa #jazda rowerem #części rowerowe #budżet obywatelski #inne #interwencje #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #rajdy rowerowe