górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

Komentarze aktywnego, bielskiego rowerzysty

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniBLOGu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 »

12 paź

2019

Wyniki głosowania na projekty w budżecie Obywatelskim Bielska-Białej 2020

Do przyszłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego na 2020 rok mieszkańcy zgłosili trzy projekty rowerowe i około rowerowe, na które można było głosować do 1 października. Tydzień temu poznaliśmy oficjalne wyniki głosowania mieszkańców. Dwa projekty rowerowe, ogólnomiejskie dotyczące modernizacji toru pumptruck na Błoniach oraz modernizacji miasteczka ruchu drogowego ma Błoniach niestety nie załapały się do etapu realizacji. Pierwszy projekt zdobył 863 głosy, drugi tylko 560 głosówZdjęcie #1.

W puli projektów osiedlowych znalazła się tylko propozycja budowy toru rowerowego typu pumptruck w dzielnicy Wapienica, który to projekt uzyskał w głosowaniu mieszkańców 440 głosów i zakwalifikował się do etapu realizacji. Będzie to zatem trzeci taki obiekt w naszym mieście i ma zostać wybudowany w okolicy tzw. Manhattanu i drogi rowerowej wzdłuż rzeki Wapienica przy ul. Leśników.


4 paź

2019

Interpelacja w sprawie instalacji bagażników rowerowych na kilku autobusach

Na wrześniowej sesji Rady Miejskiej Bielska-Białej pojawił się nowy temat związany z rowerami w naszym mieście. Radny Rafał Ryplewicz zgłosił bowiem interpelację do władz miasta z pomysłem instalacji na wybranych autobusach komunikacji miejskiej specjalnych bagażników do przewożenia rowerów. Zdaniem Radnego osoby przyjeżdżające koleją do naszego miasta, chcąc dostać się autobusem w rejon górskich ścieżek rowerowych na zboczach Koziej Góry oraz Szyndzielni mają problem z transportem rowerów. Często ze względu na sporą ilość pasażerów nie ma możliwości dostania się do wnętrze z rowerem, a takie bagażniki skutecznie rozwiązałyby problem. Takowe rozwiązania możemy spotkać m.in. w Jaworznie i Płocku → #PDF.

Zastępca Prezydenta w pisemnej odpowiedzi na interpelację poinformował, że montaż bagażników rowerowych może być zrealizowany tylko podczas zakupu nowych autobusów, bowiem konstrukcja autobusu wymaga w takim przypadku zmian konstrukcyjnych celem przenoszenia większych obciążeń czy dostępu do silnika. Zastosowanie takich bagażników rowerowych wymusza na dostawcy przeprowadzenia badań homologacyjnych oraz uzyskania odpowiednich certyfikatów → #PDF.


21 wrz

2019

Interpelacja m.in. w kwestii budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Zuchów

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przygotowuje się do rozbudowy ul. Zuchów w dzielnicy Stare Bielsko i zlecił opracowanie wstępnej dokumentacji w kilku wariantach, które to zostały zaprezentowane mieszkańcom podczas spotkań w siedzibie Rady Osiedla tej dzielnicy. Jeden z czterech wariantów dokumentacji obejmuje budowę wzdłuż tej ulicy wydzielonej drogi rowerowej o nawierzchni z kostki brukowej, szerokości 2 m i długości prawie 2.5 km → #LINK.

Na sierpniowej sesji Rady Miejskiej Radny Piotr Kochowski zwrócił się do władz miasta z interpelacją, aby realizacja tej inwestycji została umieszczona na liście zadań do wykonania na najbliższe lata oraz aby jej realizacja wiązała się z wariantem obejmującym budowę chodnika, który pełniłby również rolę drogi rowerowej → #PDF. Radny swój wniosek argumentował, faktem że teren obejmujący inwestycję posiada walory widokowe oraz sąsiaduje z Krzyżem Trzeciego Tysiąclecia na wzgórzu Trzy Lipki. Ponadto fragmentem w/w ulicy przebiega trasa zielonego szlaku rowerowego Greenway Kraków-Morawy-Wiedeń i taka modernizacja ul. Zuchów podniosłaby bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i rowerzystów.

Władze miasta w odpowiedzi na interpelację zaznaczyły, że każdy z wariantów ingeruje w tereny prywatne i w grę wchodzi jedynie pełna przebudowa ul. Zuchów. Ponadto podczas spotkań z mieszkańcami i Radą Osiedla nie uzyskano jednoznacznego stanowiska w kwestii budowy obustronnych chodników oraz drogi rowerowej. W związku z powyższym temat tej inwestycji pozostaje nadal otwarty. Pełna treść interpelacji tutaj → #PDF.


15 sie

2019

Wymiana łańcucha rowerowego w "kanapowcu" z przeszkodami

W ostatnim czasie mój zestaw narzędzi rowerowych powiększył się również m.in. o klucz do prostowania tarcz hamulcowych oraz o sprawdzian do pomiaru rozciągnięcia łańcucha rowerowego, dzięki któremu można zmierzyć czy rozciągnął się on na tyle, że należy go wymienić. Pomiar sprawdzianem w Scott-cie wykazał, na znaczne zużycie i musiałem go wymienić → Zdjęcie #1. Zdecydowałem o zakupie nowego łańcucha CN-HG93Zdjęcie #2, który jest o klasę wyżej niż dotychczas używany CN-HG53. Niestety nie monitorowałem przebiegu starego łańcucha, więc nie poznam jego wytrzymałości (nowy już będzie monitorowany).

Jak to ostatnio bywa, nie obeszło się bez problemów podczas operacji wymiany łańcucha. Ponieważ nie mam oddzielnego skuwacza do łańcucha, wykorzystałem do tego celu dołączony do niezbędnika narzędziowego, który wożę ze sobą cały czas w rowerze → Zdjęcie #3. O ile rozkucie starego łańcucha poszło gładko, o tyle podczas próby skrócenia nowego złamała mi się końcówka śruby od przyrządu → Zdjęcie #4. Zanim udało mi się go naprawić oraz zanim przyszedł nowy skuwacz, rower stał znowu uziemiony kilka dni. Ciekawe ile jeszcze podobnych utrudnień czeka mnie podczas użytkowania i serwisowania sprzętu w tym sezonie ?


11 sie

2019

Rowerem do pracy #2 - Podsumowanie czerwca i lipca

Czerwiec oraz lipiec był kolejnymi miesiącami, w których nieregularnie dojeżdżałem do pracy moim starym rowerem Wheeler. Przyznam jednak, że pomimo "przełamania się", to wciąż jednak pokutuje we mnie jakiś rodzaj wstydu przed takim sposobem przemieszczania się do pracy. Czasem wydaje mi się, że taki wstyd i opór może mieć większość osób i dlatego tak mało ludzi dojeżdża rowerem do pracy - ale mogę się mylić.

Podsumowując, w czerwcu tylko przez pierwsze dwa tygodnie miesiąca wybierałem taki rodzaj transportu, potem jeździłem tradycyjnie samochodem. W sumie tylko 6 razy dotarłem w ten sposób do miejsca pracy, pokonując ok. 77 km i oszczędzając tym samym jakieś nędzne 30 zł na paliwo. Ograniczyłem również emisję CO2 o 19,2 kg! Dla zainteresowanych - jadąc rowerem emituje się ok. 21 g/km tego związku do atmosfery.

Lipiec jak do tej pory jest miesiącem, w którym najwięcej razy dojechałem do pracy rowerem, spośród czterech ostatnich miesięcy. Podczas 10 dni pokonałem ok. 133 km i oszczędziłem w przybliżeniu 50 zł na paliwie. W przypadku ograniczenia emisji CO2 to wyniosło ono aż o 33,2 kg! Choć staram się dojeżdżać do pracy rowerem w dni pewne pogodowo to lipiec też był wyjątkowy pod tym względem, bo w jednym dniu powrót do domu uniemożliwiły mi obfite opady deszczu. Pech chciał, że nie zabrałem ze sobą kurtki przeciwdeszczowej i musiałem wezwać pomoc ;)


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 »

Tagi: #budżet obywatelski #części rowerowe #infrastruktura rowerowa #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #podsumowanie sezonu #polityka rowerowa #rajdy rowerowe