górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

Komentarze aktywnego, bielskiego rowerzysty

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniBLOGu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 »

23 paź

2020

Wyniki głosowania na projekty rowerowe w Budżecie Obywatelskim Bielska-Białej 2021

5 października zakończyło się głosowanie na projekty do Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej na 2021 rok. W puli projektów ogólnomiejskich niestety nie znalazł się żaden projekt rowerowy lub okołorowerowy. Mieszkańcy zgłosili tylko jeden taki projekt, lecz został on odrzucony podczas etapu jego weryfikacji. W przypadku listy koncepcji o charakterze lokalnym, służącym mieszkańcom danego osiedla, znalazły się tylko dwie tego typu inicjatywy.

Aby jakakolwiek idea osiedlowa miała szansę na realizację, musiała w głosowaniu uzyskać poparcie mieszkańców danego osiedla na poziomie co najmniej 2%. Oba zgłoszone do tej edycji konkursu projekty osiedlowe zakwalifikowały się do etapu realizacji. Projekt "Budowa Miasteczka ruchu drogowego i skoku w dal na terenie szkoły przy ul. Asnyka" - zgłoszony na oś. Mieszka I - uzyskał w głosowaniu 106 ważnych głosów. Z kolei ponownie zgłoszony projekt pt. "Budowa toru rowerowego pumptrack i rewitalizacji Manhattanu w Wapienicy" zebrał poparcie 473 mieszkańcówZdjęcie #1.


18 paź

2020

Interpelacja ws. remontu kładki nad rzeką Biała w Mikuszowicach

Końcem sierpnia Radni Wawak oraz Bauer wnieśli do władz miasta interpelację z prośbą o naprawę kładki nad rzeką Biała w Mikuszowicach. Kładka znajduje się w miejscu zakończenia szutrowej drogi rowerowej biegnącej w wzdłuż w/w rzeki i stanowi przeprawę dla pieszych oraz rowerzystów udających się w kierunku Bystrej oraz Wilkowic. Radni zwrócili uwagę, że kładka nie była od kilku lat remontowana, a stan drewnianych desek, które są spróchniałe, zagraża bezpieczeństwu osób poruszających się nią. Zwrócili uwagę, że koszt takiej naprawy jest niewielki, a brak zainteresowania stanem kładki wynika z braku jednoznacznego właściciela gruntu, na którym jest posadowiona → #PDF.

Zastępca Prezydenta w odpowiedzi pisemnej poinformował, że tylko jeden z przyczółków kładki znajduje się na terenie miasta Bielsko-Biała. Włodarz miasta - biorąc pod uwagę bezpieczeństwo mieszkańców - poinformował, że pomimo tego Wydział Gospodarki Miejskiej dokona wymiany uszkodzonych, drewnianych fosztów oraz pomaluje barierki środkiem impregnującym → #PDF.


4 paź

2020

Pierwszy, samodzielny serwis piast oraz bębenka w Scott-cie

Zniechęcony poziomem obsługi klienta przez niektóre serwisy rowerowe w Bielsku-Białej rozpocząłem samodzielny serwis roweru. Kolejny krok objął konieczność wykonania w końcu przeglądu technicznego piast w obu kołach oraz bębenka, które nie były serwisowanie od momentu zakupu roweru. Zauważyłem drobne luzy na osiach piast (zwłaszcza z tyłu) oraz odgłosy przypominające trzeszczący piasek podczas obrotu kół. Przed rozpoczęciem całej operacji kupiłem m.in. specjalny smar do łożysk Shimano, klucze do konusów, klucze do odkręcania bębenka oraz smar miedziany (na połączenia gwintowe).

Pierwsze oględziny obu piast wykazały znaczne zużycie bieżni stożków, na powierzchni których znajdowały się nierówności oraz drobne dziury → Zdjęcie #1. Kulki łożysk były pokryte starym i brudnym od opiłków metalu smarem → Zdjęcie #2. Z zakupem nowych stożków piast do tylnej piasty Shimano nie było problemów, choć cena była wysoka → Zdjęcie #3. Przednia piasta Scotta-a nie posiada żadnych numerów modelu ani innych oznaczeń, ale okazało się, że zastosowano jakieś standardowe stożki piast, które kosztowały grosze. Wyczyściłem dokładnie wszystkie elementy obu piast, założyłem nowe konusy, posmarowałem i ustawiłem odpowiednie luzy. Teraz łożyska pracują cicho oraz płynnie.

Początkowo w planach miałem tylko wyczyszczenie i nasmarowanie bębenka, choć wykazywał on lekkie luzy. Niestety podczas jego demontażu wysypało mi się kilka kulek, z których dwie przepadły w zakamarkach pomieszczenia. Dodatkowo uszkodziłem osłonę kulek, której nie można dokupić → Zdjęcie #4. Wnętrze bębenka wyglądało jakby ktoś nasmarował je błotem, a nie smarem → Zdjęcie #5. Zdecydowałem się jednak na zakup nowego bębenka, który udało się dostać po okazyjnej cenie. Finalnie koszty wszystkich operacji wyniosły tyle, że mógłbym kupić komplet nowych piast podobnej klasy, ale za to radość z samodzielnego, udanego serwisu zrekompensowała nieco te straty.


12 wrz

2020

Rowerem do pracy #5 - Podsumowanie lipca i sierpnia

Lipiec był pierwszym miesiącem, po pandemicznych zawirowaniach, w którym pracowałem już w pełnym wymiarze czasu. Pogoda oraz chęci dopisywały, więc kontynuowałem dojazdy do pracy rowerem. Aktualnie to rekorodowy miesiąc pod tym względem, bowiem do pracy dotarłem rowerem aż 15 razy (na 23 dni robocze) i pokonałem odległość 195.8 km. Szacunkowa oszczędność na paliwie samochodowym wyniosła około 80 zł, a ograniczenie emisji CO2 do atmosfery wyniosło około 49 kg!

Miesiąc sierpień to u mnie w pracy zawsze okres urlopowy, więc pracowałem zaledwie tydzień, podczas którego tylko raz przejechałem rowerem trasę dom-praca-dom, a na konto dojazdów wpadło zaledwie 13.4 km. Szacunkowa oszczędność na paliwie samochodowym wyniosła niespełna 6 zł, a ograniczenie emisji CO2 do atmosfery wyniosło tylko około 3.3 kg!


31 sie

2020

Interpelacja ws. remontu ciągu pieszo-rowerowego w Parku Włókniarzy w Bielsku-Białej

Początkiem sierpnia br. Radny Ryplewicz zgłosił interpelację z prośbą o wykonanie remontu ciągu pieszo-rowerowego biegnącego przez Park Włókniarzy w Bielsku-Białej → #PDF. Oględziny stanu nawierzchni asfaltowej - na odcinku ciągu biegnącym od ul. Leszczyńskiej do ul. PCK - wykazały znaczne ubytki. Co więcej na fragmencie biegnącym od skrzyżowania z ul. Leszczyńską do dawnego budynku Apeny brak czerwonych linii krawędziowych wyznaczających drogę rowerową w tym miejscu. Ponadto Radny zwrócił się z pytaniem, czy w najbliższym czasie istnieje możliwość remontu tejże ścieżki rowerowej.

W odpowiedzi na interpelacje Zastępca Prezydenta zapewnił, że remont w/w infrastruktury pieszo-rowerowej został wpisany do harmonogramu prac w ramach bieżącego utrzymania dróg w Bielsku-Białej. Jednak ze względu na dużą ilość podobnych przypadków oraz ograniczone tegoroczne środki finansowe w budżecie miasta, remont nie zostanie przeprowadzony w tym roku → #PDF.

P.S. Miasto planuje przebudowę pl. Adama Mickiewicza oraz modernizację Parku Włókniarzy i ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztowej tej inwestycji. Przetarg został początkiem sierpnia rozstrzygnięty, lecz umowa z wykonawcą nie została jeszcze podpisana.


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 »

Tagi: #budżet obywatelski #części rowerowe #infrastruktura rowerowa #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #podsumowanie sezonu #polityka rowerowa #rajdy rowerowe