górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

Komentarze aktywnego, bielskiego rowerzysty

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniBLOGu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 »

4 paź

2020

Pierwszy, samodzielny serwis piast oraz bębenka w Scott-cie

Zniechęcony poziomem obsługi klienta przez niektóre serwisy rowerowe w Bielsku-Białej rozpocząłem samodzielny serwis roweru. Kolejny krok objął konieczność wykonania w końcu przeglądu technicznego piast w obu kołach oraz bębenka, które nie były serwisowanie od momentu zakupu roweru. Zauważyłem drobne luzy na osiach piast (zwłaszcza z tyłu) oraz odgłosy przypominające trzeszczący piasek podczas obrotu kół. Przed rozpoczęciem całej operacji kupiłem m.in. specjalny smar do łożysk Shimano, klucze do konusów, klucze do odkręcania bębenka oraz smar miedziany (na połączenia gwintowe).

Pierwsze oględziny obu piast wykazały znaczne zużycie bieżni stożków, na powierzchni których znajdowały się nierówności oraz drobne dziury → Zdjęcie #1. Kulki łożysk były pokryte starym i brudnym od opiłków metalu smarem → Zdjęcie #2. Z zakupem nowych stożków piast do tylnej piasty Shimano nie było problemów, choć cena była wysoka → Zdjęcie #3. Przednia piasta Scotta-a nie posiada żadnych numerów modelu ani innych oznaczeń, ale okazało się, że zastosowano jakieś standardowe stożki piast, które kosztowały grosze. Wyczyściłem dokładnie wszystkie elementy obu piast, założyłem nowe konusy, posmarowałem i ustawiłem odpowiednie luzy. Teraz łożyska pracują cicho oraz płynnie.

Początkowo w planach miałem tylko wyczyszczenie i nasmarowanie bębenka, choć wykazywał on lekkie luzy. Niestety podczas jego demontażu wysypało mi się kilka kulek, z których dwie przepadły w zakamarkach pomieszczenia. Dodatkowo uszkodziłem osłonę kulek, której nie można dokupić → Zdjęcie #4. Wnętrze bębenka wyglądało jakby ktoś nasmarował je błotem, a nie smarem → Zdjęcie #5. Zdecydowałem się jednak na zakup nowego bębenka, który udało się dostać po okazyjnej cenie. Finalnie koszty wszystkich operacji wyniosły tyle, że mógłbym kupić komplet nowych piast podobnej klasy, ale za to radość z samodzielnego, udanego serwisu zrekompensowała nieco te straty.


12 wrz

2020

Rowerem do pracy #5 - Podsumowanie lipca i sierpnia

Lipiec był pierwszym miesiącem, po pandemicznych zawirowaniach, w którym pracowałem już w pełnym wymiarze czasu. Pogoda oraz chęci dopisywały, więc kontynuowałem dojazdy do pracy rowerem. Aktualnie to rekorodowy miesiąc pod tym względem, bowiem do pracy dotarłem rowerem aż 15 razy (na 23 dni robocze) i pokonałem odległość 195.8 km. Szacunkowa oszczędność na paliwie samochodowym wyniosła około 80 zł, a ograniczenie emisji CO2 do atmosfery wyniosło około 49 kg!

Miesiąc sierpień to u mnie w pracy zawsze okres urlopowy, więc pracowałem zaledwie tydzień, podczas którego tylko raz przejechałem rowerem trasę dom-praca-dom, a na konto dojazdów wpadło zaledwie 13.4 km. Szacunkowa oszczędność na paliwie samochodowym wyniosła niespełna 6 zł, a ograniczenie emisji CO2 do atmosfery wyniosło tylko około 3.3 kg!


31 sie

2020

Interpelacja ws. remontu ciągu pieszo-rowerowego w Parku Włókniarzy w Bielsku-Białej

Początkiem sierpnia br. Radny Ryplewicz zgłosił interpelację z prośbą o wykonanie remontu ciągu pieszo-rowerowego biegnącego przez Park Włókniarzy w Bielsku-Białej → #PDF. Oględziny stanu nawierzchni asfaltowej - na odcinku ciągu biegnącym od ul. Leszczyńskiej do ul. PCK - wykazały znaczne ubytki. Co więcej na fragmencie biegnącym od skrzyżowania z ul. Leszczyńską do dawnego budynku Apeny brak czerwonych linii krawędziowych wyznaczających drogę rowerową w tym miejscu. Ponadto Radny zwrócił się z pytaniem, czy w najbliższym czasie istnieje możliwość remontu tejże ścieżki rowerowej.

W odpowiedzi na interpelacje Zastępca Prezydenta zapewnił, że remont w/w infrastruktury pieszo-rowerowej został wpisany do harmonogramu prac w ramach bieżącego utrzymania dróg w Bielsku-Białej. Jednak ze względu na dużą ilość podobnych przypadków oraz ograniczone tegoroczne środki finansowe w budżecie miasta, remont nie zostanie przeprowadzony w tym roku → #PDF.

P.S. Miasto planuje przebudowę pl. Adama Mickiewicza oraz modernizację Parku Włókniarzy i ogłosiło przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztowej tej inwestycji. Przetarg został początkiem sierpnia rozstrzygnięty, lecz umowa z wykonawcą nie została jeszcze podpisana.


24 sie

2020

Aktywny i pracowity urlop. Rekord dzienny i miesięczny kilometrów poprawiony!

Pandemia pokrzyżowała mi nieco plany urlopowe w tym roku i zmuszony byłem ponownie spędzić je na miejscu. Postanowiłem zatem urozmaicić sobie jazdę i odwiedzić miejsca, które od dawna chciałem zaliczyć rowerem, ale jakoś brakowało mi przede wszystkim kondycji, czasu lub zwyczajnie motywacji. A muszę przyznać, że kondycję od 2 lat mam najlepszą w swoim życiu!

Spontanicznie udało się zaliczyć 75 km trasę rowerową z Bielska-Białej do Cieszyna przejechaną w ciemno, wg nawigacji Google (nie polecam), która prowadziła mnie notorycznie przez prywatne posesje, zamknięte drogi lub nieutwardzone ścieżki między polami uprawnymi. Kolejny, spontaniczny wypad szosowy - początkowo planowo tylko na Przełęcz Kubalonka - przerodził się w trasę ponad 108 km m.in. przez Istebną, Koniaków i Laliki, podczas której poprawiłem nieco dzienny rekord ilości przejechanych kilometrów → Facebook #1. Trzecia z dłuższych tras szosowych wiodła przez trzy przełęcze w Beskidach: Przegibek, Targanicką oraz Kocierską → Facebook #2. Trasa zaledwie 75 km - skrócona przez idącą burzę znad Skrzycznego.

W sumie podczas 3 tygodni urlopu, przejechałem rowerem ponad 800 km i tym samym poprawiłem również swój rekord miesięczny ilości km. Najbardziej jednak cieszę się, że udało mi się odświeżyć dwie stare trasy rowerowe, do których zrobiłem nowe zdjęcia i opisy. Mowa tu o trasie rowerowej z Bielska-Białej nad jez. Goczałkowickie oraz krótkiej trasie rowerowej po wzgórzu Trzy Lipki w Bielsku-Białej. Długo zwlekałem z tematem, ale potrzebowałem skompletować nowy sprzęt, który pozwala na nowe możliwości i inną jakość. Mam nadzieję, że nowe wersje przypadną odwiedzającym mnie - coraz liczniej - do gustu.


15 sie

2020

Interpelacja ws. budowy II odcinka drogi rowerowej wzdłuż rzeki Wapienica

Miasto przygotowuje się do II etapu przebudowy ciągów drogowych wzdłuż rzeki Wapienica, który przewiduje m.in. budowę infrastruktury rowerowej w tym miejscu, o czym pisałem w artykule → Przetargi na dokumentację projektową nowych dróg rowerowych.

W związku z tym, że na odcinku od. Leśników do ul. Kopytko projekt nie przewiduje budowy wydzielonych ciągów dla rowerów i pieszych tylko ciąg pieszo-jezdny, Radny Kochowski zwrócił się do władz miasta z interpelacją o zmianę tych planów → #PDF. Radny, w związku z uzyskanymi zgodami właścicieli posesji przy ul. Biwakowej, zaapelował o powrót do pierwotnego planu budowy wzdłuż w/w ulicy wydzielonego ciągu dla pieszych oraz drogi rowerowej, odseparowanych pasem zieleni. Jego zdaniem budowa w tym miejscu drogi publicznej, która przecina tereny zielone spowoduje ich degradację oraz będzie wiązać się z nieuzasadnionym wydatkowaniem pieniędzy.

W odpowiedzi Z-ca Prezydenta poinformował, że poprowadzenie takiego ciągu będzie wiązało się ze zmianą podziałów geodezyjnych gruntów, aby były zgodne z miejscowym planem zagospodarowania terenu. Zapewnił jednak, że jeżeli zgody właścicieli posesji na przebieg traktu pieszo-rowerowego zostaną podtrzymane, zostanie rozważona zmiana zakresu inwestycji. Pełną treść odpowiedzi na interpelację tutaj → #PDF.


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 »

Tagi: #budżet obywatelski #części rowerowe #infrastruktura rowerowa #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #podsumowanie sezonu #polityka rowerowa #rajdy rowerowe