górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

17 sty

2015

Nietypowy początek sezonu rowerowego 2015

W tym roku sezon rowerowy 2015 zacząłem 17 stycznia dosyć nietypowo. Ponieważ mój "kanapowiec", z powodu problemu z przeskakiwaniem łańcucha po jego wymianie na nowy, trafił po raz drugi do serwisu rowerowego, musiałem uruchomić mój rezerwowy sprzęt. Najpierw jednak musiałem uporać się z przetartą z boku oponą i wystającą dętką - pomocna okazała się niezawodna srebrna taśma, przyklejona od wewnątrz opony, która pozwoliła na przejechanie nieco ponad 10 km ;) Totalna prowizorka i partyzantka, ale nieodparta ochota na krótką rundkę rowerową była zbyt silna.

Jazda niestety nie należała do zbyt przyjemnych, gdyż na moim zabytku rowerowym czułem się jakbym jechał furmanką. W międzyczasie ujawniły się dodatkowo małe problemy z przerzutkami, ale zostały szybko zażegnane. Do dzisiaj się zastanawiam jak mogłem przejeździć na tym sprzęcie 12 sezonów, do tego po górach. Pamiętajcie! Po przesiadce na rower z pełną amortyzacją powrót do hardtail'a może okazać się niemożliwy. W każdym razie osobiście polecam taką przesiadkę.


7 sty

2015

Pieniądze na inwestycje rowerowe w budżecie miasta na 2015 rok

Rada Miejska podczas sesji w dniu 30 grudnia 2014 roku przyjęła budżet Bielska-Białej na 2015 rok, którym na budowę dróg rowerowych zapisano kwotę 800 tys. zł (300 tys. zł więcej niż do tej pory). Co więcej, w wieloletniej prognozie finansowej miasta Bielska-Białej na lata 2016-2018 ta kwota ma być jeszcze większa i wynieść 2.5 mln zł rocznie! Jeżeli te prognozy się sprawdzą, to być może wreszcie coś się ruszy w kwestii budowy dróg rowerowych w mieście. Czyżby ktoś w końcu zrozumiał, że sport to nie tylko piłka nożna i postanowił się zrehabilitować? No cóż, czas pokaże co z tego wyniknie.

Ponadto w prognozie miasta na lata 2015-2017 dodatkowo uwzględniona jest kwota 550 tys. zł na System Bezobsługowych Wypożyczalni Rowerowych BBbike. Reasumując cała kwota pieniędzy przeznaczona na inwestycje rowerowe w roku 2015 wyniesie ogółem 1.35 mln zł.


4 sty

2015

Zatwierdzone inwestycje rowerowe w ramach BO na 2015 rok

W roku bieżącym w ramach Budżetu Obywatelskiego planowane są dwie inwestycje związane z rowerami. Pierwszą i największą inwestycją będzie pierwszy etap projektu pod nazwą "Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej", przygotowany przez grupę rowerzystów 2B Eco Trails, który polega na wytyczeniu bezpiecznej, niekolidującej z traktami pieszymi, trasy rowerowej, tzw. single tracka, na zboczach Koziej Góry. Planowana trasa rowerowa ma powstać na wzór tych, które istnieją aktualnie w Czechach (Rychlebskie Ścieżki i Single pod Smrkiem). Koszt wykonania zadania wyniesie około 450 tys. zł.

Drugi z projektów, który pośrednio dotyczy rowerzystów to "Oświetlenie chodnika i ścieżki rowerowej" na osiedlu Złote Łany. Chodzi tu o oddany w zeszłym roku odcinek drogi rowerowej między ul. Liściastą i ul. Złotych Kłosów. Koszt wykonania zadania to 50 tys. zł. Dziwi mnie jedynie fakt, że podczas projektowania tej inwestycji nikt nie pomyślał o wykonaniu tam oświetlenia, zwłaszcza, że wzdłuż starego chodnika, który tam był stały lampy oświetleniowe.


2 gru

2014

Nowy-stary prezydent - dalszy zastój w infrastrukturze rowerowej?

No i niestety 1 grudnia 2014 roku obudziliśmy się w starej rzeczywistości, bowiem ciemnogród wybrał na prezydenta po raz czwarty tego samego człowieka, który twierdzi, że w Bielsku-Białej mamy 35 km ścieżek rowerowych oraz, że przy każdej przebudowywanej ulicy robi się nowe drogi rowerowe (bzdura - patrz ul. Kwiatkowskiego). Choć poziom niektórych kontrkandydatów był wręcz żenujący, to była niewielka szansa na zmianę, bowiem doszło do drugiej tury, w której obecnie panujący niestety nie dostał zasłużonej, czerwonej kartki. Głównie to "zasługa" młodych, którym nie chciało się tyłka ruszyć!

A jaki to będzie miało wpływ na politykę rowerową miasta? Zapewne czekają nas kolejne 4 lata arogancji i buty pod hasłem przewodnim: "Na miejskie stadiony - grube miliony, na rowerowe ścieżki - ochłapy i resztki" i z rocznym, 500-tysięcznym budżetem na budowę dróg rowerowych (1 mln zł = ~1 km drogi rowerowej). W każdym razie będę im jeszcze uważniej patrzył na ręce, jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową (jeśli takowa powstanie), i nadal piętnował niekompetencję oraz ingnorancję zespołu Ratusz + MZD w tej kwestii. Wkrótce kolejne przeglądy dróg rowerowych i nie dam się zastraszyć!


12 paź

2014

Wizyta szpiegowska przy ul. Gen. Sosnkowskiego

Wykorzystując okazję, że niedziela jest wolna od pracy powęszyłem nieco przy przebudowywanej ul. Sosnkowskiego. Kilka dni wcześniej doglądałem robót, bo byłem ciekawy czy brakujący przejazd rowerowy przez ul. Sosnkowskiego zostanie wykonany. Zarys obniżonego krawężnika w tym miejscu na to nie wskazywał, jednak dzisiaj, po bliższych oględzinach i analizie ustawienia słupów z sygnalizacją dla przejścia dla pieszych, okazało się, że prawdopodobnie będziemy mieli tutaj w końcu ciągłość DDR wzdłuż ul. Andersa (pewności 100% nie mam). Słupy z sygnalizacją dla pieszych czekają na montaż świateł dla rowerzystów. Dziwi mnie tylko wykonanie tego przejazdu od strony przeciwnej niż biegnie DDR wzdłuż ul. Andersa. Czym podyktowana będzie ta przeplatanka?

Co mnie nieco zdziwiło to "pociągnięcie" nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego w kierunku pływalni "Troclik", po stronie tegoż basenu. Na obecną chwilę biegnie ona tylko do nowej przecznicy prowadzącej do Retail Parku, a dalej mamy normalny chodnik. Za wymienioną przecznicą, zaraz przy chodniku znajduje się wielki kanał ciepłowniczy i uniemożliwia on wykonanie drogi rowerowej dalej w kierunku pływalni! Nawet widać wykonany już murek oporowy. Czyżby ktoś znowu nie myślał głową tylko inną częścią ciała? Ciekaw jestem jak to zostanie rozwiązane, na razie wygląda, że w mieście przybędzie 50 metrów DDR donikąd.


« 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Tagi: #polityka rowerowa #jazda rowerem #części rowerowe #budżet obywatelski #inne #interwencje #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #rajdy rowerowe