górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

16 sie

2014

Wymiana wspornika kierownicy celem zwiększenia komfortu

Po 1.5 roku użytkowania nowego roweru stwierdziłem, że najwyższy czas coś zrobić z niezbyt wygodną pozycją za kierownicą. Po dosyć dłuższej jeździe odczuwałem drętwienie i mrowienie w rękach. Uznałem, że kierownicę mam o jakieś 2-3 cm za nisko i o jakieś 2 cm za daleko. Podniesienie kierownicy wyżej niestety nie wchodziło w grę, ze względu na długość rury sterowej. Manewrowanie rowerem podczas pokonywania wąskich nawrotów i zakrętów powodowało trudności oraz utratę równowagi.

Stwierdziłem, że muszę wymienić mostek z kątem około 12o. Aby uniknąć sytuacji, w której okazałoby się, że jednak kąt powinien być inny zakupiłem mostek regulowany ST-T13 firmy XLC. Po zamontowaniu okazało się, że jego konstrukcja sprawia, że kierownica jest wyżej o jakieś 3 cm, a ustawienie kąta identyczne jak w poprzednim wsporniku pozwala na zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą. Niestety minusem jest waga wspornika - 268 gram - aż o 110 gram więcej niż poprzednika. Z kolei wspornik mocujący kierownicę do mostka jest masywny i ma inny rozstaw śrub - więc oryginalny, lekki Scott'a nie pasował :( Zobaczymy jak ta zmiana wpłynie sposób pokonywania stromych podjazdów.


12 sie

2014

Poszukiwania drogi rowerowej na ul. Czerwonej

W minioną niedzielę postanowiłem pokręcić się nieco po mieście, w rejonie Komorowic, w poszukiwaniu stojaków rowerowych. Akurat trafiłem na ul. Czerwoną, gdzie prawdopodobnie miał być chyba jakiś ciąg pieszo-rowerowy - bądź droga rowerowa, bo po dojechaniu do skrzyżowania z ul. Bukietową natrafiłem na znak C-13a "Koniec drogi rowerowej". Nawierzchnia z kostki brukowej, fazowanej oraz szerokość traktu w niektórych miejscach jednak na to nie wskazywała. Pomimo przejechania całego odcinka ul. Czerwonej nie mogłem odnaleźć tegoż ciągu rowerowego, ani znaków C-16-13 "Ciąg pieszo-rowerowy" np. przy skrzyżowaniu ul. Komorowickiej. Podejrzewam, że mamy tu do czynienia z kolejnym bublem rowerowym w naszym mieście!

W pobliżu odnalazłem za to kilka innych "śmieszek rowerowych" jak np. wzdłuż ul. Bukietowej (ulica ślepa o minimalnym ruchu). Kawałek dalej, przy ul. Wyzwolenia znajduje się jeden z najkrótszych ciągów pieszo-rowerowych znikąd donikąd ;) Dwa ostatnie "ogryzki rowerowe" znajdują się przy ul. Czerwonej oraz ul. Wyzwolenia za skrzyżowaniami z ul. Lwowską. Tym pseudo-rowerowym tworom przyjrzymy się również bliżej w stosownym czasie.


29 cze

2014

Dobre wieści po wizycie w "Biedronce" na ul. Żywieckiej

W tym tygodniu zakończyła się przebudowa (prawdopodobnie) podjazdu przy pawilonie przy ul. Żywieckiej, w którym mieści się sklep sieci "Biedronka" i przy którym znajdowały się znane wszystkim stojaki rowerowe typu "wyrwikółka". Widocznie moja interwencja, o której można przeczytać na MiniBLOGU, jednak przyniosła skutek, bo stare stojaki rowerowe zniknęły i pojawiły się nowe stojaki ramowe w liczbie czterech sztuk. W sumie możemy więc zaparkować aż 8 sztuk rowerów!

Wciąż trwa budowa kolejnego sklepu tej sieci na osiedlu Karpackim. Bądźmy dobrej myśli, że przy nim również zamontowane zostaną stojaki rowerowe ramowe. Brawo Biedronka - tak trzymać! Moja interwencja była oparta na pomyśle Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna, który zachęcał do podobnych działań w ramach akcji "Rowerem do sklepu".


27 cze

2014

Nawierzchnia na DDR wzdłuż ul. Grażyńskiego do poprawy

Korzystając dzisiaj, zupełnie okazyjnie, z drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Grażyńskiego, stwierdziłem, że od mojej ostatniej wizyty w tym miejscu, nawierzchnia asfaltowa traktu uległa zniszczeniu. Problem dotyczy odcinka biegnącego wałem, od wiaduktu drogi S69 do zjazdu przy wiadukcie na ul. Mazańcowickiej. Pod wpływem osiadania gruntu nawierzchnia popękała w wielu miejscach, a obrzeża chodnikowe osunęły się z wału tworząc szczeliny. W niektórych miejscach przy takich szczelinach krawędzie nawierzchni asfaltowej załamały się i zapadły. Miejsc takowych jest kilkanaście i kilka z nich możecie zobaczyć tutaj oraz tutaj. Mija nieco ponad 6 miesięcy od kiedy droga rowerowa wzdłuż ul. Grażyńskiego została oddana, więc obejmuje ją gwarancja i miejmy nadzieję, że usterki zostaną usunięte przez wykonawcę.


21 cze

2014

Chora polityka miasta i MZD w kwestii dróg rowerowych

Przeglądając ogłoszenia o nowych przetargach na stronie BIP MZD w Bielsku-Białej natknąłem się na jeden dotyczący remontu ul. Spółdzielców od ul. Wodnej do ul. Stawowej oraz drugi dotyczący remontu ul. Żywieckiej od ul. Narciarskiej do granicy miasta.

Z dokumentacji wynika, że w przypadku pierwszego przetargu MZD chce rowerzystów ponownie uraczyć pseudo infrastrukturą rowerową w postaci obustronnego ciągu pieszo-rowerowego, na dodatek wyłożonego kostką brukową fazowaną, choć miejsca jest na tyle, aby zbudować wydzieloną DDR po jednej stronie! Ale po co? Przecież tak jest łatwiej, a w ogóle to nie da się tego zrobić.

Jeśli chodzi o drugi przetarg to dowiedziałem się właśnie, że na tym odcinku ul. Żywieckiej podobno jest ścieżka rowerowa, którą chcą zlikwidować kosztem pasa dla samochodów. Z tego co wiem to są tam obustronne 1.5 m pasy, które do tej pory uważałem za pobocze, bo brak jakiegokolwiek oznakowania P-23 "rower".

I tak od lat wygląda polityka rowerowa w tym zapyziałym mieście! Buduje się iluzoryczną infrastrukturę rowerową, a inną się likwiduje.


« 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Tagi: #polityka rowerowa #budżet obywatelski #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #części rowerowe #rajdy rowerowe