górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej oraz informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów. Ze względu, że głupotę należy piętnować wpisy na miniblogu mogą być dla niektórych osób obraźliwe i kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

29 kwi

2016

Błędy projektowe i wykonawcze na drodze rowerowej przy ul. Tartacznej

Podczas dzisiejszej przejażdżki przyglądnąłem się uważnie przebudowie ul. Tartacznej, a zwłaszcza nowemu odcinkowi drogi rowerowej, który tam powstaje. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się w porządku, jednak od razu rzuciła mi się w oczy drobna niekonsekwencja przy doprowadzeniu drogi rowerowej do przejazdu rowerowego przez tę ulicę, w pobliżu pętli autobusowej. Po jednej stronie drogi nawierzchnia asfaltowa drogi rowerowej dochodzi do krawędzi jezdni → Zdjęcie #1. Z kolei po przeciwnej stronie przejazdu rowerowego nawierzchnia asfaltowa zaczyna się za chodnikiemZdjęcie #2. Podobna sytuacja ma miejsce ze specjalną żółtą kostką dla osób niewidomych: po jednej stronie przyszłego przejścia dla pieszych jest - po drugiej stronie już nie! Wgląd do dokumentacji przetargowej potwierdził, że to "widzimisię" i wina projektanta.

Wykonawca zrobił wszystko zgodnie z planem, więc jest "czysty". Wyjątkiem jest tutaj niewykonanie odgięcia drogi rowerowej tuż przed przejazdem rowerowym przez ul. Tartaczną → Zdjęcie #3. Zaprojektowane odgięcie miało na celu zastosowanie prawidłowego promienia łuku drogi rowerowej przed zakrętem o 90 stopni → Zdjęcie #4. Trudno stwierdzić czy to niedopatrzenie wykonawcy, czy konieczność, bowiem w miejscu łuku stoi nowa latarnia uliczna. Ciekawe co na to osobnicy odpowiedzialni za nadzór na inwestycją? Pewnie znowu przyklepią, zapłacą i "nie będziemy mieli się czego wstydzić" ;)


29 mar

2016

Pierwsza jazda najłatwiejszą ścieżką enduro - Stefanka

Korzystając z fantastycznej świątecznej pogody postanowiłem obadać w końcu jedną z górskich ścieżek enduro. Ze względu na brak mocy w nogach uderzyłem na najłatwiejszą trasę Stefanka, pomimo tego że była jeszcze zamknięta. Przyznam, że nie miałem okazji wcześniej korzystać z podobnego przybytku, ani nie posiadam techniki jazdy po takich trasach. Jestem zwolennikiem ich budowy, bo jestem wygodnicki i wolę mieć je "pod nosem" niż jeździć do Czech. Niestety pierwsze wrażenia po zjeździe niezbyt optymistyczne - nie połknąłem bakcyla. Mam nadzieję, że to tylko wina braku moich umiejętności technicznych, które nie pozwalają na frajdę z jazdy ścieżkami. W każdym razie, przy najbliższej okazji, muszę spróbować wygramolić się w końcu rowerem na Kozią Górę i zakosztować Twistera...


18 gru

2015

Kontrola wykonania projektu z Budżetu Obywatelskiego 2015

W ramach Budżetu Obywatelskiego 2015 Bielska-Białej mieliśmy, oprócz górskich ścieżek rowerowych, do realizacji jeszcze jeden około rowerowy projekt, dotyczący oświetlenia drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Liściastej. Postanowiłem sprawdzić naocznie jak wygląda sprawa realizacji tego projektu. Do tej pory tylko połowa nowego chodnika i drogi rowerowej była oświetlona, bowiem stało tam 5 starych, betonowych latarni, pamiętających jeszcze budowę pobliskich bloków → Zdjęcie #1. W ramach BO postawiono 5 kolejnych, kompozytowych latarni → Zdjęcie #2.

Szacunkowy koszt realizacji miał wynieść 50 tysięcy złotych. Nie wiem ile wyniósł rzeczywisty koszt postawienia latarni oraz w jakim trybie zlecenie zostało powierzone wykonawcom, ale wychodzi kwota 10 tysięcy/sztukę...


16 gru

2015

Poszukiwania niewidzialnej drogi rowerowej na ul. Dobrej

Jako, że awaria nogi minęła mogłem ponownie wsiąść na rower i postanowiłem pokazać kolejną niewidzialną drogę rowerową w mieście, która wedle Miejskiego Zarządu Dróg znajduje się na ul. Dobrej w Bielsku-Białej. Tak przynajmniej usłyszałem ostatnio na konferencji rowerowej. O w/w drodze rowerowej można było swego czasu przeczytać również w Magazynie Ratuszowym - o czym pisałem na Mini Blogu rok temu.

Ulica Dobra to boczna, wąska uliczka o nikłym ruchu samochodowym między ul. Nową, a ul. Straconki, na granicy osiedla Złote Łany [mapa]. Na zdjęciu tutaj widać, że jest ona nawet poza strefą zamieszkania (niebieski znak D-41). Istnieją dwie możliwości: albo ktoś pociska mi tu ciemnotę, albo to ja mam poważne problemy ze wzrokiem. Pytam się gdzie na tym zdjęciu znajduje się ta droga rowerowa? Sami widzicie jakich "fachowców" mamy w mieście. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że dyskusja z tymi ludźmi mija się z celem. W tym mieście nie potrzeba oficera rowerowego, tylko wymiany kadr, bo z tym betonem (umysłowym) to nie poradzi sobie chyba nawet dynamit.


2 gru

2015

Wyniki głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok

Zgodnie z wynikami głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok, na liście zadań do wykonania znalazły się dwie inwestycje związane z rowerami. Pierwszą i największą inwestycją będzie 2 etap projektu pod nazwą "Górskie, rekreacyjne ścieżki rowerowe w Bielsku-Białej". Celem zadania jest wykonanie m.in. ścieżki podjazdowej na Kozią Górkę oraz nowa trasa zjazdowa z Szyndzielni na Kozią Górkę. Projekt w głosowaniu na inwestycje ogólnomiejskie uzyskał najlepszy wynik 2501 głosów, co daje niemal 29% głosujących. Koszt wykonania zadania wyniesie około 500 tys. zł.

Drugi z projektów, który ma szansę zostać wdrożony z automatu (jako jedyny projekt z dzielnicy) to "Budowa miasteczka ruchu rowerowego przy Szkole Podstawowej nr 28 w Hałcnowie" przy ul. Wyzwolenia 343. Będzie to już drugie takie miasteczko drogowe w mieście, na terenie którego prowadzone będą szkolenia dzieci i młodzieży na kartę rowerową i motorowerową. Pierwsze miasteczko drogowe znajduje się na terenie bielskich Błoni. Koszt wykonania zadania wyniesie około 75 tys. zł.

Trzecią inwestycją związaną z rowerami, która niestety nie zostanie zrealizowana to modernizacja wspomnianego miasteczka ruchu drogowego na Błoniach. Projekt uzyskał w głosowaniu na inwestycje ogólnomiejskie tylko 282 głosy. Celem projektu było m.in. odnowienie i renowacja znaków drogowych poziomych i pionowych, zakup i montaż sygnalizacji świetlnych oraz yakup 20 rowerów egzaminacyjnych dla młodzieży szkolnej.

Lista zwycięskich projektów czeka teraz na oficjalne zatwierdzenie do realizacji przez Prezydenta Miasta Bielsko-Biała.


« 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Tagi: #polityka rowerowa #budżet obywatelski #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #infrastruktura rowerowa #części rowerowe #rajdy rowerowe