górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

Komentarze aktywnego, bielskiego rowerzysty

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniBLOGu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 »

3 gru

2020

Samodzielny, podstawowy serwis tylnego amortyzatora

W połowie września zauważyłem, że z tylnego dampera dochodzą ciche piski podczas jazdy. Czyszczenie oraz przecieranie goleni specjalnym sprayem Brunox DEO przynosiło efekt tylko na jeden dzień. Pełen obaw o stan tylnego amortyzatora, szybko zakupiłem specjalny smar firmy SRAM do o-ringów tulei oraz uszczelnień. Niestety nie udało mi się na Internecie znaleźć dokumentacji do amortyzatora, ani kompletu uszczelek w polskich sklepach. Za instrukcję serwisową posłużył mi krótki film na platformie YouTube pokazujący serwis podobnego dampera tejże firmy.

Wyjęcie dampera z ramy było dosyć proste. Po spuszczeniu powietrza wystarczyło odkręcić imbusem dwie śruby i część była uwolniona → Zdjęcie #1. Po rozkręceniu elementu moim oczom ukazał się tłok utaplany w starym smarze i brudzie → Zdjęcie #2. Najgorzej wyglądała gumowa uszczelka na wejściu tłoka, która była pozbawiona smaru, a plastikowy pierścień w jej wnętrzu oblepiony był czarnym kurzem, który zszedł dopiero po przetarciu odtłuszczaczem → Zdjęcie #3. Zapewne to była jedna z przyczyn cichych pisków amortyzatora podczas pracy.

Przeczyściłem cała komorę powietrzną sucha szmatką. Wszystkie uszczelnienia i o-oringi na tłoku również zostały przeczyszczone oraz nasmarowane solidnie smarem. Poza tym stan uszczelnień jest bardzo dobry i nie wymagały one wymiany. Amortyzator został złożony do kupy, zamontowany do ramy i napompowany odpowiednim ciśnieniem. Jedyny problem był z połączeniem komory z tłokiem, które trzeba było jednocześnie mocno docisnąć do siebie i delikatnie skręcić ze sobą, tak aby nie uszkodzić gwintu. Podstawowy serwis się udał i amortyzator pracuje cicho oraz płynnie - teraz jestem zadowolony i spokojny o jego przyszłość.


11 lis

2020

Rowerem do pracy #6 - Podsumowanie września i października

W zeszłym roku dojazdy do pracy zakończyłem już w miesiącu lipcu. W tym roku wyjątkowo ciepły i pogodny wrzesień pozwolił na kontynuowanie akcji. Analogicznie jak w lipcu tego roku, więcej razy dotarłem do pracy rowerem niż samochodem. W ciągu 15 dni wykręciłem w ten sposób dodatkowe ponad 201 km, co dało oszczędności na paliwie w kwocie około 83 zł oraz ograniczenie emisji CO2 w przybliżeniu o 49 kg.

Nieco bardziej kapryśny pogodowo oraz momentami zimny październik nie zniechęcił mnie do jazdy na trasie dom-praca-dom. Dzięki temu podczas dodatkowych 10 dni wykręciłem 134.5 km i oszczędziłem kolejne 57 zł na paliwie oraz wyemitowałem do atmosfery o 33 kg CO2 mniej niż gdybym jeździł samochodem. To aż połowa dni roboczych w tym miesiącu – tym bardziej jestem zadowolony! Jak znam siebie, po powrocie do domu z pracy, nie chciałoby mi się już wychodzić na rower. Zresztą po zmianie czasu, wiązało by się to z jazdą po zmroku.


30 paź

2020

Interpelacja ws. zaplanowania lokalizacji stacji ładowania rowerów elektrycznych

Z interpelacji, złożonej początkiem października, przez Radnego Szafarczyka dowiadujemy się, że nasze miasto przystąpiło do opracowania strategii rozwoju elektromobilności i planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów. Radny zwrócił uwagę władz miasta na fakt, że coraz więcej rowerzystów kupuje jednoślady z napędem elektrycznym i wraz z opracowywaną koncepcją rozwoju dróg i tras rowerowych w mieście należało by również zaplanować przy okazji lokalizacje dla punktów ładowania rowerów elektrycznych. Zdaniem Radnego punkty ładowania pojazdów mogłyby również zostać wyposażone w taką możliwość → #PDF.

Władze miasta w swojej odpowiedzi pisemnej poinformowały, że na bieżąco monitorują rozwiązania w/w zakresie i aktualnie brak jest na rynku urządzeń umożliwiających ładowanie rowerów elektrycznych wraz ich zabezpieczeniem przed kradzieżą lub rozłączeniem. Brak również systemu rozliczeń za energię oraz jednolitego standardu ładowania prądem 230V. Co więcej stacje ładowania pojazdów to stacje ładowania na prąd stały i nie ma możliwości montażu gniazda dla rowerów. Miasto przestawi propozycje lokalizacji takich stacji dla rowerów, jednak zostaną one uruchomione dopiero w momencie gdy takowe urządzenia pojawią się na rynku → #PDF.


23 paź

2020

Wyniki głosowania na projekty rowerowe w Budżecie Obywatelskim Bielska-Białej 2021

5 października zakończyło się głosowanie na projekty do Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej na 2021 rok. W puli projektów ogólnomiejskich niestety nie znalazł się żaden projekt rowerowy lub okołorowerowy. Mieszkańcy zgłosili tylko jeden taki projekt, lecz został on odrzucony podczas etapu jego weryfikacji. W przypadku listy koncepcji o charakterze lokalnym, służącym mieszkańcom danego osiedla, znalazły się tylko dwie tego typu inicjatywy.

Aby jakakolwiek idea osiedlowa miała szansę na realizację, musiała w głosowaniu uzyskać poparcie mieszkańców danego osiedla na poziomie co najmniej 2%. Oba zgłoszone do tej edycji konkursu projekty osiedlowe zakwalifikowały się do etapu realizacji. Projekt "Budowa Miasteczka ruchu drogowego i skoku w dal na terenie szkoły przy ul. Asnyka" - zgłoszony na oś. Mieszka I - uzyskał w głosowaniu 106 ważnych głosów. Z kolei ponownie zgłoszony projekt pt. "Budowa toru rowerowego pumptrack i rewitalizacji Manhattanu w Wapienicy" zebrał poparcie 473 mieszkańcówZdjęcie #1.


18 paź

2020

Interpelacja ws. remontu kładki nad rzeką Biała w Mikuszowicach

Końcem sierpnia Radni Wawak oraz Bauer wnieśli do władz miasta interpelację z prośbą o naprawę kładki nad rzeką Biała w Mikuszowicach. Kładka znajduje się w miejscu zakończenia szutrowej drogi rowerowej biegnącej w wzdłuż w/w rzeki i stanowi przeprawę dla pieszych oraz rowerzystów udających się w kierunku Bystrej oraz Wilkowic. Radni zwrócili uwagę, że kładka nie była od kilku lat remontowana, a stan drewnianych desek, które są spróchniałe, zagraża bezpieczeństwu osób poruszających się nią. Zwrócili uwagę, że koszt takiej naprawy jest niewielki, a brak zainteresowania stanem kładki wynika z braku jednoznacznego właściciela gruntu, na którym jest posadowiona → #PDF.

Zastępca Prezydenta w odpowiedzi pisemnej poinformował, że tylko jeden z przyczółków kładki znajduje się na terenie miasta Bielsko-Biała. Włodarz miasta - biorąc pod uwagę bezpieczeństwo mieszkańców - poinformował, że pomimo tego Wydział Gospodarki Miejskiej dokona wymiany uszkodzonych, drewnianych fosztów oraz pomaluje barierki środkiem impregnującym → #PDF.


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 »

Tagi: #budżet obywatelski #części rowerowe #infrastruktura rowerowa #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #podsumowanie sezonu #polityka rowerowa #rajdy rowerowe