górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » miniBLOG

Komentarze aktywnego, bielskiego rowerzysty

W tym miejscu znajdziesz krótkie i dosadne komentarze autora strony na temat rowerowej rzeczywistości w Bielsku-Białej, informacje o jego drobnej działalności na rzecz rowerzystów lub sprawach sprzętowych związanych z moimi rowerami. Umieszczam tutaj również większość interpelacji zgłaszanych przez Radnych na sesjach Rady Miejskiej Bielska-Białej. Uwaga: Niektóre wpisy na miniBLOGu mogą być dla niektórych osób obraźliwe lub kontrowersyjne w odbiorze.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 »

26 sty

2020

Walka z uprzedzeniami - pierwsza jazda rowerem zimą po zmierzchu

Praca w godzinach 8-16 w okresie zimowym, gdy po powrocie do domu jest już ciemno, nie pozwala za bardzo na jazdę rowerem w tygodniu. Póki co, jeszcze nie zdecydowałem się na dojazdy do pracy rowerem o tej porze roku, ale poczyniłem pierwszy mały krok ku temu. Wygrzebałem z szafy komplet oświetlenia rowerowego przód-tył, który dostałem parę ładnych lat temu w prezencie i przez ten czas nigdy nie był używany. Niestety lampki miały założone baterie i w tylnej lampce jedna z nich "wylała" uszkadzając nieodwracalnie elektronikę. Na szczęście miałem z zapasie drugą.

W piątkowy dosyć mroźny wieczór zebrałem się w końcu w sobie i wyposażony w oświetlenie odbyłem krótką rundkę po okolicy, zaliczając przy okazji kilka odcinków dróg rowerowych. Przy okazji sprawdziłem stan oświetlenia tychże dróg rowerowych, który wypadł średnio. Natromiast przednia lapka rowerowa → Zdjęcie #1 zaskoczyła mnie pozytywnie, dając bardzo jasne, zimne światło o szerokim kącie i to przy wykorzystaniu tylko jednej z trzech diod LED (dwie pozostały były w trybie migania) → Zdjęcie #2. Do pełni szczęścia brakuje tylko maseczki antysmogowej, ale i ona wkrótce pojawi sie na stanie.


31 gru

2019

Podsumowanie sezonu rowerowego oraz działalności własnej w 2019 roku - Akt.

Muszę przyznać otwarcie, że ten sezon rowerowy, trwający od 1 stycznia do 21 grudnia 2019 roku, był rekordowy w całej mojej rowerowej karierze! Wykręciłem aż 3439,44 km - to o ponad 2478 km więcej niż w 2018 roku! Poprawiłem również 7 rekordów miesięcznych, w tym sierpniowy, który wyśrubowałem na 635.4 km. Na ten świetny wynik miał na pewno wpływ m.in. pierwszy od lat dłuższy urlop poza miastem, który spędziłem nad morzem razem z rowerem, co pozwoliło mi na swobodne zwiedzanie okolicy.

Po raz pierwszy również od wielu, wielu lat zacząłem sporadycznie dojeżdżać do pracy rowerem, wykorzystując do tego celu stary rower Wheeler. Co prawda w sumie były to tylko 22 dni robocze w przeciągu 4 miesięcy (kwiecień-lipiec), ale powiększyłem ilość kilometrów na koncie o 284 km. W tym roku niestety ponownie nie pokusiłem się o jazdę rowerem po górach :(

Podobnie jak w zeszłym roku nie uczestniczyłem w żadnych konferencjach ani spotkaniach związanych z tematyką rowerową, choć takowe się odbyły. Po dłuższym namyśle, postanowiłem nie angażować się w przedsięwzięcie zwane Zjednoczoną Bielską Inicjatywą Rowerową i nie wałkować po raz 50-ty tych samych tematów. Swoją energię poświęciłem m.in. indeksowaniu stojaków rowerowych. Udało mi się namierzyć 31 nowych miejsc przyjaznych rowerzystom, z których 8 wyposażono w prawidłowe stojaki ramowe.

Początkiem roku rozpocząłem również tworzenie mapy ze strefami zamieszkania na terenie miasta, która miała pomóc miastu w rankingu magazynu Rowertour. Jednak okazało się, że nie będzie ona już potrzebna, gdyż magazyn z końcem roku przestaje istnieć :( W tym roku ograniczyłem również ilość zgłoszeń na platformie http://zgloszeniabb.pl/, których było tylko 9 i dotyczyły naprawy oznakowania, naprawy nawierzchni lub uprzątnięcia śmieci w obrębie infrastruktury rowerowej. Wysłałem tylko 3 wiadomości mailowe do Miejskiego Zarządu Dróg w B-B z pytaniami oraz uwagami do niektórych inwestycji drogowych w mieście.


19 gru

2019

Rekordowy budżet rowerowy na 2020 rok oraz plany inwestycyjne na lata 2020-39

Podczas ostatniej w tym roku sesji Rada Miejska większością głosów uchwaliła plan budżetu miasta na 2020 rok → #PDF oraz wieloletnią prognozę finansową Bielska-Białej na lata 2020-39. W przyszłorocznym budżecie miasta zabezpieczono na inwestycje związane z infrastrukturą rowerową rekordowe środki finansowe!

5.5 mln zł zarezerwowano na budowę nowych i modernizację istniejących dróg rowerowych oraz około 0.95 mln zł na miejską wypożyczalnię rowerów BBbike w Bielsku-Białej. W budżecie uwzględniono również kwotę 60 tys. zł przewidzianą na wykonanie toru rowerowego pumptrack w Wapienicy (zwycięski projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej) oraz ok. 45 tys. na realizację projektu 'Beskidy na rowerze' z Funduszu Mikroprojektów, który jest realizowany przez Wydział Promocji i Sportu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej.

Z dokumentów możemy również dowiedzieć się, że władze miasta w budżecie uwzględniły m.in. środki na przebudowę ul. Sosnkowskiego wraz z budową drogi rowerowej oraz połączenia drogowego al. Andersa z ul. Piastowską, wzdłuż którego ma powstać krótki fragment ciągu pieszo-rowerowego.


10 lis

2019

Interpelacja w sprawie uruchomienia stacji rowerów BBbike w Starym Bielsku

Na wniosek mieszkańców dzielnicy Stare Bielsko, na październikowej sesji Rady Miejskiej Bielska-Białej, Radny Dariusz Michasiów złożył na ręce władz miasta interpelację w sprawie wyszukania lokalizacji, przygotowania projektu i wykonania stacji rowerów w tejże dzielnicy → #PDF. Obecnie bowiem sieć miejskiej wypożyczalni rowerów nie obejmuje wymienionej dzielnicy.

Zastępca Prezydenta w odpowiedzi na pismo Radnego poinformował, że miasto w najbliższych dwóch latach nie planuje rozbudowy wypożyczalni rowerów BBbike o dodatkowe stacje rowerów. Jedyną opcją uruchomienia takiej stacji w Starym Bielsku jest przeniesienie jej z innej lokalizacji, która nie cieszyła się popularnością w roku bieżącym.

Władze miasta zapewniły także, że lokalizacje stacji były analizowane i konsultowane oraz brano pod uwagę takie czynniki jak wielkość skupisk ludności, czy też możliwość bezpiecznego dojazdu do pobliskich stacji rowerów. Stacja rowerów w dzielnicy Stare Bielsko również była brana pod uwagę podczas opracowania dokumentacji przetargu, lecz a niej zreygnowano ze względu na słabe skomunikowanie z pozostałymi stacjami BBbike → #PDF.


20 paź

2019

Zakończenie 8 edycji kampanii rowerowej "Kręć Kilometry"

30 września zakończyła się 8 edycja konkursu "Kręć kilometry", organizowana przez Fundację Allegro All For Planet, której hasłem przewodnim było ograniczenie śladu węglowego. W tym roku polskie miasta rywalizowały tylko o tytuł "Najbardziej rowerowego" i nie miały możliwości wygrania charakterystycznych stojaków rowerowych. Dodatkową nagrodę, w postaci instalacji czujników smogu, mogły wygrać tylko miasta do 50 tys. mieszkańców.

Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem, bowiem w zabawie uczestniczyło tylko 721 miast (-387 miast), które w sumie wykręciły niespełna 45 mln km - to o ponad 30 mln km mniej niż rok wcześniej. Podobnie jak w zeszłym roku w rywalizacji miast wygrał Gdańsk, którego rowerzyści nakręcili ponad 800 tys. km. Bielscy rowerzyści nakręcili dokładnie 53251 km, o 13902 km mniej niż w roku poprzednim. Finalnie nasze miasto uplasowało się na 39 pozycji (-2 pozycje) w rankingu → Zdjęcie #1.

W tym roku również byłem oficjalnym partnerem społecznym akcji w naszym mieście. Jako czynny uczestnik akcji nakręciłem rekodowe 1096 km dla Bielska-Białej. Poprawiłem tym samym marny zeszłoroczny wynik, który wyniósł zaledwie 272 km! Niestety pomimo ukończenia większości zadań indywidualnych, nie załapałem się na żadną nagrodę :(


« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 »

Tagi: #budżet obywatelski #części rowerowe #infrastruktura rowerowa #inne #interwencje #jazda rowerem #odżywki i suplementy #podsumowanie sezonu #polityka rowerowa #rajdy rowerowe