górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » Aktualności

Przetarg na budowę przedłużenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego - Akt.

Data: 2 października 2019

Żródło: bip.mzd.home.pl

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ogłosił przetarg obejmujący budowę przedłużenia ul. Sosnkowskiego na odcinku od ul. Kowalskiej do ul. Grondysa (Foto 1). Rozbudowa ulicy na polegać m.in. na budowie obustronnie chodników oraz wydzielonej drogi rowerowej. Omawiany fragment ulicy tylko na odcinku ok. 90 metrów posiada odpowiednie parametry, lecz pozbawiony jest kontynuacji drogi rowerowej, która kończy się nagle tuż za rondem (Foto 2). Pozostały fragment stanowi wąska droga o nawierzchni gruntowej (Foto 3).

Galeria 1

Plan budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. SosnkowskiegoZakończenie istniejącego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. SosnkowskiegoGruntowy fragment ul. Sosnkowskiego, gdzie również powstanie droga rowerowa

Podczas inwestycji planuje się wybudowanie jednostronnej, wydzielonej drogi rowerowej o szerokości 2.5 m i długości ok. 430 m, która będzie stanowić przedłużenie istniejącej infrastruktury wzdłuż tej ulicy. Nawierzchnia nowej drogi rowerowej ma zostać wykonana z mieszanki mineralno-bitumicznej, barwionej w kolorze czerwonym, o grubości 5 cm. W miejscu skrzyżowań z ulicami poprzecznymi zaplanowano przejazdy rowerowe.

Galeria 2

Planowany przebieg drogi rowerowej na ul. Sosnkowskiego od ronda do ul. StarzyńskiegoPlanowany przebieg drogi rowerowej na ul. Sosnkowskiego - skrzyżowanie z ul. GrondysaKorekta przebiegu drogi rowerowej na skrzyżowaniu ul. Sosnkowskiego z ul. GrondysaKorekta przebiegu drogi rowerowej na skrzyżowaniu ul. Sosnkowskiego z ul. Starzyńskiego

Wstępna analiza dokumentacji wykazuje brak zastosowania standardów rowerowych, obecnie obowiązujących w naszym mieście. Mowa tutaj. m.in. o braku ciągłości nawierzchni w miejscach wjazdów na posesje, gdzie projektant proponuje zastosowanie kostki brukowej.

Na planach nie wyznaczono również opaski oddzielającej drogę rowerową od jezdni (skrajnia pozioma), która także powinna odróżniać się rodzajem nawierzchni (patrz DDR wzdłuż ul. Sempołowskiej). Również propozycja lokalizacji przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu z ul. Starzyńskiego odbiega od zaleceń w podręczniku "Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej". Oczywiście nie omieszkałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami z jednym z inspektorów MZD.

AKTUALIZACJA: W odpowiedzi uzyskanej od inspektora MZD dowiedziałem się, że prezentowane w artykule plany były wykonane w 2015 roku, gdzie nie obowiązywały jeszcze wytyczne z w/w podręcznika. Z uwagi na obowiązujące standardy rowerowe, przed wszczęciem procedury przetargowej związanej z wyborem wykonawcy robót budowlanych wprowadzono zmiany do zatwierdzonej już dokumentacji projektowej. Dokonano korekty lokalizacji przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu z ul. Starzyńskiego (Foto 7) oraz na skrzyżowaniu z ul. Grondysa (Foto 6). Zaznaczono również na planie obecność opaski separującej.

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Okładka książki: Dolina Dunaju, atlas rowerowy, 1:125 000

Dolina Dunaju, atlas rowerowy, 1:125 000

56.90 zł

-14%    48.37 zł

Dodaj do koszyka

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

Wykop Wykop FacebookGoogle Google Twitter

Komentarze ( 0 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »