» Strona » Aktualności
Droga rowerowa wzdłuż ul. Międzyrzeckiej oraz ul. Światopełka ukończone
Data: 4 sierpnia 2019
Tag: #ścieżki rowerowe
Ślimaczące się od kilkunastu tygodni prace przy skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego, związane ze zmianą w dokumentacji inwestycji i koniecznością dobudowywania infrastruktury rowerowej oraz malowananiem oznakowania poziomego dobiegły końca. Dopiero teraz tak na prawdę możemy mówić o zakończeniu budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej w Bielsku-Białej.
Inwestycja wiązała się z przebudową istniejącego odcinka ul. Międzyrzeckiej biegnącego od ronda przy drodze ekspresowej S-52 do skrzyżowania z ul. Harnasiów wzdłuż którego wybudowano wydzieloną drogę rowerową o szerokości 2÷3 metrów o nawierzchni asfaltowej, barwionej na kolor czerwony i długości 1.6 km. Na połowie tego odcinka droga rowerowa jest odseparowana pasem zieleni zarówno od pieszych jak i samochodów (Foto 2).
Nowy fragment ul. Międzyrzeckiej o długości 0.6 km biegnący od skrzyżowania z ul. Harnasiów/Zagajnik do ul. Cieszyńskiej powstał po nowym śladzie i wzdłuż niego wykonano obustronne, wydzielone jednokierunkowe drogi rowerowe o szerokości 1.5 metra, które przylegają bezpośrednio do chodnika (Foto 10,11,12).
Droga rowerowa na ul. Międzyrzeckiej jest jak do tej pory najlepiej skomunikowaną infrastrukturą rowerową z większością dróg poprzecznych poprzez indywidualne wjazdy i zjazdy na jezdnię zgodnie z wytycznymi w podręczniku „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej” wydanym przez Górnośląski Związek Metropolitalny. Takowe rozwiązania zastosowano na skrzyżowaniach z ul. Relaksową (Foto 4), ul. Strażacką (Foto 6), ul. Sobieskiego (Foto 5) oraz łącznikiem z ul. Zagajnik (Foto 13).
Niestety pomimo, że na jednym ze spotkań w MZD omawiany był temat skomunikowania nowej DDR ze starym przebiegiem ul. Międzyrzeckiej takowego połączenia nie wykonano (Foto 11) tłumacząc się nachyleniem terenu w tym miejscu, które finalnie nie jest aż tak duże, aby takiego rozwiązania nie wykonać. Nie udało się niestety przeforsować proponowanego przez mnie podłączenia drogi rowerowej do ronda przy S-1 w formie dodatkowego wlotu, co byłoby zdecydowanie bezpieczniejsze niż zastosowane rozwiązanie z przejazdem rowerowym i wjazdami/zjazdami na jezdnię (Foto 1).
Po raz pierwszy również poprowadzono drogę rowerową wokół skrzyżowań w formie ronda. Takie rozwiązanie znajdziemy przy skrzyżowaniu z ul. Strażacką/Sobieskiego (Foto 5) oraz z ul. Cieszyńską (Foto 14,15), która aktualnie jest przebudowywana i wzdłuż której powstanie również droga rowerowa (Foto 18). Nowością jest również sposób skomunikowania drogi rowerowej w formie dodatkowego wlotu na skrzyżowaniu z ul. Szafirową (Foto 8).
Droga rowerowa posiada oznakowanie poziome P-23 oraz pionowe. Wszystkie przejazdy rowerowe są w kolorze czerwonym. Po raz pierwszy zastosowano również nowy rodzaj tabliczek informacyjnych (Foto 17), które moim zdaniem są zbędne i powodują tylko chaos informacyjny oraz zaśmiecają przestrzeń publiczną. Ostatecznie oceniam nową infrastrukturę na 4+.
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Nowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego w Bielsku-BiałejPlany budowy drugiego odcinka drogi rowerowej wzdłuż rzeki BiałaPrzetarg dotyczący budowy kładki dla pieszych i rowerzystów w WapienicyRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



