górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » Aktualności

Droga rowerowa wzdłuż ul. Międzyrzeckiej oraz ul. Światopełka ukończone

Data: 4 sierpnia 2019

Żródło:

Ślimaczące się od kilkunastu tygodni prace przy skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego, związane ze zmianą w dokumentacji inwestycji i koniecznością dobudowywania infrastruktury rowerowej oraz malowananiem oznakowania poziomego dobiegły końca. Dopiero teraz tak na prawdę możemy mówić o zakończeniu budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej w Bielsku-Białej.

Galeria 1

Początek/koniec drogi rowerowej na ul. Międzyrzeckiej nieopodal węzła S-52Droga rowerowa wzdłuż ul. MiędzyrzeckiejPrzebieg drogi rowerowej na rodzie przy ul. CieszyńskiejRozwiązania w rejonie skrzyżowania ul. Relaksowej z ul. SabałySkomunikowanie drogi rowerowej na ul Międzyrzeckiej z ul. SobieskiegoZjazd z drogi rowerowej na ul. Międzyrzeckiej na ul. Strażacką

Inwestycja wiązała się z przebudową istniejącego odcinka ul. Międzyrzeckiej biegnącego od ronda przy drodze ekspresowej S-52 do skrzyżowania z ul. Harnasiów wzdłuż którego wybudowano wydzieloną drogę rowerową o szerokości 2÷3 metrów o nawierzchni asfaltowej, barwionej na kolor czerwony i długości 1.6 km. Na połowie tego odcinka droga rowerowa jest odseparowana pasem zieleni zarówno od pieszych jak i samochodów (Foto 2).

Nowy fragment ul. Międzyrzeckiej o długości 0.6 km biegnący od skrzyżowania z ul. Harnasiów/Zagajnik do ul. Cieszyńskiej powstał po nowym śladzie i wzdłuż niego wykonano obustronne, wydzielone jednokierunkowe drogi rowerowe o szerokości 1.5 metra, które przylegają bezpośrednio do chodnika (Foto 10,11,12).

Galeria 2

Droga rowerowa wzdłuż ul. MiędzyrzeckiejSkomunikowanie drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej z ul. SzafirowąDroga rowerowa wzdłuż ul. Międzyrzeckiej w rejonie ul. OpałowejDroga rowerowa wzdłuż ul. Międzyrzeckiej - skrzyżowanie z ul. HarnasiówKoniec jednokierunkowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. MiędzyrzeckiejJednokierunkowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Międzyrzeckiej biegnący wiaduktem

Droga rowerowa na ul. Międzyrzeckiej jest jak do tej pory najlepiej skomunikowaną infrastrukturą rowerową z większością dróg poprzecznych poprzez indywidualne wjazdy i zjazdy na jezdnię zgodnie z wytycznymi w podręczniku „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej” wydanym przez Górnośląski Związek Metropolitalny. Takowe rozwiązania zastosowano na skrzyżowaniach z ul. Relaksową (Foto 4), ul. Strażacką (Foto 6), ul. Sobieskiego (Foto 5) oraz łącznikiem z ul. Zagajnik (Foto 13).

Niestety pomimo, że na jednym ze spotkań w MZD omawiany był temat skomunikowania nowej DDR ze starym przebiegiem ul. Międzyrzeckiej takowego połączenia nie wykonano (Foto 11) tłumacząc się nachyleniem terenu w tym miejscu, które finalnie nie jest aż tak duże, aby takiego rozwiązania nie wykonać. Nie udało się niestety przeforsować proponowanego przez mnie podłączenia drogi rowerowej do ronda przy S-1 w formie dodatkowego wlotu, co byłoby zdecydowanie bezpieczniejsze niż zastosowane rozwiązanie z przejazdem rowerowym i wjazdami/zjazdami na jezdnię (Foto 1).

Galeria 3

Przebieg drogi rowerowej na skrzyzowaniu z łącznikiem z ul. ZagajnikPrzebieg drogi rowerowej na rondzie przy ul. CieszyńskiejPrzebieg drogi rowerowej na rondzie przy ul. CieszyńskiejFragment drogi rowerowej wzdłuż ul. ŚwiatopełkaZbędne oznakowanie drogi rowerowej na ul. MiędzyrzeckiejFragment budowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej - ronda przy ul. Światopełka

Po raz pierwszy również poprowadzono drogę rowerową wokół skrzyżowań w formie ronda. Takie rozwiązanie znajdziemy przy skrzyżowaniu z ul. Strażacką/Sobieskiego (Foto 5) oraz z ul. Cieszyńską (Foto 14,15), która aktualnie jest przebudowywana i wzdłuż której powstanie również droga rowerowa (Foto 18). Nowością jest również sposób skomunikowania drogi rowerowej w formie dodatkowego wlotu na skrzyżowaniu z ul. Szafirową (Foto 8).

Droga rowerowa posiada oznakowanie poziome P-23 oraz pionowe. Wszystkie przejazdy rowerowe są w kolorze czerwonym. Po raz pierwszy zastosowano również nowy rodzaj tabliczek informacyjnych (Foto 17), które moim zdaniem są zbędne i powodują tylko chaos informacyjny oraz zaśmiecają przestrzeń publiczną. Ostatecznie oceniam nową infrastrukturę na 4+.

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

Wykop Wykop FacebookGoogle Google Twitter

Komentarze ( 0 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »