» Strona » Aktualności
Przygotowania MZD do przebudowy kilku ciągów dla pieszych i rowerów - Aktualizacja
Data: 6 lipca 2018
Żródło: bip.mzd.bielsko.pl
Tag: #ścieżki rowerowe
O planach władz miasta oraz MZD dotyczących kwestii poprawy cyt. "uciąglenia" niektórych odcinków infrastruktury rowerowej w naszym mieście, mogliśmy dowiedzieć się z odpowiedzi pisemnej Z-cy Prezydenta Miasta na interpelację radnego Bronisława Szafarczyka, o czym pisałem początkiem maja br. na miniBLOG-u. Pierwszym etapem przygotowań jest ogłoszenie przez Miejski Zarząd Dróg przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej, który to został kilka dni temu opublikowany.
Przetarg zatytułowany: "Rozbudowa ulic Partyzantów i Bystrzańskiej w Bielsku-Białej" oraz "Rozbudowa alei Generała Władysława Andersa" w ramach zadania pn.: "Budowa nowych i modernizacja istniejących ścieżek rowerowych" obejmuje swym zakresem dokumentację przebudowy istniejących ciągów pieszych i rowerowych z dostosowaniem ich do obowiązujących przepisów i standardów. Celem planowanej inwestycji jest zyskanie niezbędnego terenu pod budowę ciągów pieszych i rowerowych oraz dostosowanie parametrów istniejącej infrastruktury rowerowej do standardów i rozwiązań obowiązujących m.in. wytycznych Metropolii Silesia. Co ważne inwestycje mają zostać przeprowadzone na podstawie Decyzji ZRiD, czyli na zasadzie wywłaszczenia gruntów, więc nie powinno być problemów z przeprowadzeniem inwestycji.
Odcinki dróg rowerowych, chodników i ciągów pieszo-rowerowych, które mają ulec przebudowie to:
1) korekta przebiegu drogi rowerowej przy skrzyżowaniu ul. Partyzantów/Leszczyńską, gdzie nie ma obecnie przejazdów rowerowych (Foto 2),
2) korekta przebiegu drogi rowerowej przy skrzyżowaniu ul. Partyzantów/Bora-Komorowskiego/Andersa, gdzie obecnie przejazdy rowerowe są nieprawidłowo rozmieszczone (Foto 3),
3) przebudowa drogi rowerowej, chodnika oraz oświetlenia wzdłuż al. Andersa na odcinku od skrzyżowania z ul. Sosnkowskiego do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej, gdzie obecnie brak jest wytyczonych przejazdów rowerowych, a oświetlenie uliczne koliduje z infrastrukturą rowerową (Foto 4),
4) przebudowa drogi rowerowej, chodnika oraz oświetlenia wzdłuż al. Andersa na odcinku od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do skrzyżowania z ul. Partyzantów, gdzie obecnie wytyczony jest ciąg pieszo-rowerowy niezgodny z przepisami, a oświetlenie uliczne koliduje z infrastrukturą rowerową (Foto 5),
5) budowa fragmentu drogi rowerowej przy skrzyżowaniu ul. Partyzantów/Długiej, gdzie obecnie mamy "wąskie gardło" (Foto 6),
6) wytyczenie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu ul. Bystrzańskiej/Gen. Maczka oraz przebudowa infrastruktury rowerowej od tego skrzyżowania do ul. Piwnej, gdzie obecnie mamy mieszaną infrastrukturę rowerową (Foto 7),
7) wytyczenie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu ul. Bystrzańskiej i Węzła S-1, gdzie obecnie ich brak (Foto 8),
8) wytyczenie przejazdów rowerowych w rejonie pętli autobusowej przy ul. Bystrzańskiej oraz korekty na skrzyżowaniu ul. Bystrzańskiej/Chabrową (Foto 9).
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Nowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Sosnkowskiego w Bielsku-BiałejPlany budowy drugiego odcinka drogi rowerowej wzdłuż rzeki BiałaPrzetarg dotyczący budowy kładki dla pieszych i rowerzystów w WapienicyRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



