górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » Aktualności

Raport #2 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowych

Data: 11 listopada 2017

Żródło:

Druga tura przeglądów technicznych dróg rowerowych, w których brałem udział z pracownikiem MZD, odbyła się w dniach 20 października oraz 7, 8 listopada. Przemierzając pieszo całe odcinki dróg rowerowych poddaliśmy ocenie oznakowanie, nawierzchnię oraz analizowaliśmy możliwość budowy nowej w miejscach, gdzie wytyczone są szlaki rowerowe.

Dzień pierwszy - 6 km - 1.5 godziny
Dokonaliśmy przeglądu drogi rowerowej wzdłuż ul. Grażyńskiego, gdzie główny nacisk położyłem na brak wygodnego wjazdu i zjazdu na tenże trakt z ul. Grażyńskiego oraz na możliwość wykonania podłączenia drogi rowerowej do ronda Ofiar Katynia (Foto 3). Zadałem również pytanie pracownikowi MZD, dlaczego podczas przebudowy ul. Kwiatkowskiego, pomiędzy w/w rondem, a rondem Narodowych Sił Zbrojnych nie wykonano żadnej infrastruktury rowerowej, pomimo tego, że miejsca w pasie drogowym jest dość, a most nad rzeką Biała był robiony od podstaw. Taka droga rowerowa byłaby świetną kontynuacją tej biegnącej wzdłuż ul. Grażyńskiego (Foto 4).

Galeria 1

Jeden z wariantów przedłużenia drogi rowerowej na dalszą część wałuWariant przeprowadzenia przedłużenia drogi rowerowej pod mostemNajprostsze rozwiązanie połączenia drogi rowerowej z jezdniąOdcinek ul. Kwiatkowskiego, gdzie mogła powstać droga rowerowa, a jej nie zrobionoOdcinek ul. Komorowickiej - infrastruktury rowerowej brak, szlak rowerowy jestTajemniczy fragment nawierzchni na ul. Grażyńskiego. Czy to droga rowerowa? - fot. Google

W związku z tym, że drugi rok z rzędu w Budżecie Obywatelskim Bielska-Białej pojawia się projekt wykonania przedłużenia drogi rowerowej na wale, za ul. Mazańcowicką, a nie ma dokładnej informacji jak miałoby wyglądać połączenie nowego odcinka ze starym - zaproponowałem rozwiązanie polegające na przeprowadzeniu jej pod mostem (Foto 1,2). Skrajnia pionowa oraz wypłaszczenie terenu pod mostem na to pozwala.

Analizując "rowerowe coś" - (nie wiadomo czy to chodnik, czy DDR) - wzdłuż ul. Jana Chrzciciela doszliśmy do wniosku, że jedynym ratunkiem tutaj jest konieczność poszerzenia tego traktu do 3 metrów i zamiana oznakowania na ciąg pieszo-rowerowy. Możliwości terenowe są, aby taki zabieg wykonać - wiązałoby się to tylko z wycięciem kilku krzewów iglastych.

Zasugerowałem również, że wzdłuż ul. Komorowickiej od ronda z ul. Daszyńskiego do ul. Mazańcowickiej też mogłaby pojawić się infrastruktura rowerowa (Foto 5) - bowiem przebiega tędy niebieski szlak rowerowy dookoła Bielska-Białej. Aktualnie na krótkim odcinku tejże ulicy ma zostać wybudowany nowy chodnik. Niestety jest to "trudny" teren i wiązałoby się to zapewne z wykupem terenu prywatnych posesji, w niektórych miejscach.

Dzień przeglądów zakończył się w okolicach przejazdu pod torami przy ul. Grażyńskiego, gdzie znajduje się zalążek drogi rowerowej oraz naprzeciwko kamienicy fragment czegoś, co wygląda jak fragment drogi rowerowej (Foto 6).

Galeria 2

Słupki na DDR wzdłuż rzeki Biała uniemożliwiające przejazd rowerem z przyczepkąZarys sposobu skomunikowania ul. Morelowej/Cyprysowej z DDR na ul. KusiaCiągi pieszo-rowerowe, które powinny zostać zlikwidowaneKuriozum na ciągu pieszo-rowerowym wzdłuż ul. Bukietowej - fot. GoogleCiąg pieszo-rowerowy na ul. Wyzwolenia to bubel nienadający się do poprawy! - fot. GoogleDrugi odcinek CPR na ul. Wyzwolenia, wytyczony w niewiadomym celu - fot. Google

Dzień drugi - 3.0 km - 1 godzina
Oględziny odbyły się na drodze rowerowej wzdłuż ul. Kusia oraz szutrówce wzdłuż rzeki Biała. Szczególną uwagę zwróciłem na stan nawierzchni szutrowej trasy wzdłuż rzeki Biała, która miejscami jest zarośnięta trawą na odległość 60 cm od brzeży. Faktyczna szerokość użytkowa wynosi miejscami ok. 1 metra (Foto 7), do tego w kilku miejscach mamy zamiast szutru rozjeżdżone błoto. Wnioskowałem również o usunięcie metalowych słupków stojących na drodze rowerowej, które w jednym miejscu nie pozwalają na przejechanie rowerem z przyczepką (Foto 7) i na tą chwilę ich obecność na trasie jest bezcelowa.

W przypadku drogi rowerowej wzdłuż ul. Kusia wnioskowałem o wykonanie dwóch zjazdów bezpośrednio na w/w ulicę: w rejonie kładki nad rzeką Biała oraz w rejonie ul. Morelowej/Cyprysowej. W tym samym dniu przesłałem pracownikowi MZD zarys proponowanego rozwiązania dotyczącego drugiego przypadku (Foto 8), bowiem prace przy modernizacji tej ulicy już trwają. Poprawy wymaga także oznakowanie P-23 oraz czerwone pasy krawędziowe.

Dzień trzeci - 3.5 km - 1 godzina
Tym razem na pod lupę wzięliśmy krótkie odcinki ciągów pieszo-rowerowych: dwa wzdłuż ul. Wyzwolenia, jeden na ul. Czerwonej oraz nieco dłuższy na ul. Bukietowej (Foto 10), o którym nawet pracownik MZD nie wiedział. Moim zdaniem wszystkie wymienione odcinki powinny ulec likwidacji, bo ich istnienie jest kuriozalne i nie ma sensu. Zdecydowanie najgorszy z nich to odcinek na ul. Wyzwolenia, na którym stoi kilka słupów elektrycznych, znaków drogowych oraz skrzynek i którego poprawa jest wręcz niemożliwa (Foto 11).

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

WykopWykop FacebookFacebook GoogleGoogle

Komentarze ( 0 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »