górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » Aktualności

Planowana droga rowerowa wzdłuż ul. Międzyrzeckiej

Data: 24 lipca 2016

Żródło:

We wrześniu br. rozpoczyna się przebudowa ponad 2.5 km odcinka ul. Międzyrzeckiej w Bielsku-Białej, biegnącego od granicy miasta do ul. Cieszyńskiej (Foto 1). Przebudowa drogi będzie realizowana w pięciu etapach, a wzdłuż całego, przebudowywanego odcinka drogi zaplanowano wykonanie infrastruktury rowerowej oraz podłączenie jej do planowanej drogi rowerowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej.

Galeria 1

Plan przebudowy ul. Międzyrzeckiej i przebieg przyszłych dróg rowerowychUl. Międzyrzecka bez infrastruktury rowerowej w 2016 roku

W pierwszym oraz czwartym etapie prac ma zostać przebudowany istniejący odcinek drogi od zjazdu S1 przy ul. Londzina do rejonu skrzyżowania z ul. Krakusa i ul. Zagajnik. Wzdłuż wymienionego odcinka drogi, po jego zachodniej stronie, zaplanowano wykonanie dwukierunkowej drogi rowerowej, o nawierzchni asfaltowej, o długości prawie 2 km.

Ze względu na różnorodną ilość dostępnego miejsca projektant przewidział wykonanie tutaj:
- samodzielnej drogi rowerowej o szerokości 2.0 m oddzielonej od jezdni oraz od chodnika pasem zieleni,
- samodzielnej drogi rowerowej o szerokości 2.5 m przylegającej do jezdni, ale oddzielonej od chodnika pasem zieleni,
- drogi rowerowej o szerokości 2.5 m, przylegającej do ciągu dla pieszych i jezdni.

Galeria 2

Zróznicowany przebieg drogi rowerowej na fragmencie ul. MiędzyrzeckiejPoczątek drogi rowerowej przy rondzie - ul. Międzyrzecka/Londzina/Zjazd S1Przebieg drogi rowerowej przy rondzie - ul. Międzyrzecka/Strażacka/SobieskiegoPołączenie jednokierunkowych dróg rowerowych z dwukierunkową drogą rowerowąPrzebieg dróg rowerowych przy rondzie - ul. Międzyrzecka/Cieszyńska/Światopełka

Drugi etap prac będzie polegał na wykonaniu około 650 metrowego fragmentu ul. Międzyrzeckiej biegnącego zupełnie nowym śladem w kierunku ul. Cieszyńskiej. Ten fragment ulicy pobiegnie m.in. wiaduktem nad torami kolejowymi, a skrzyżowanie z ul. Cieszyńską i ul. Światopełka będzie miało charakter ronda (Foto 1). Wzdłuż tego fragmentu ul. Międzyrzeckiej oraz wokół w/w ronda będą wykonane obustronnie jednokierunkowe drogi rowerowe o szerokości 1.5 m, nawierzchni asfaltowej, o łącznej długości 1.3 km.

Po analizie dokumentacji stwierdzam, następujące wady rozwiązań:
• początek drogi rowerowej przy skrzyżowaniu ul. Międzyrzeckiej z ul. Londzina typowy dla tego projektanta. Droga rowerowa zaczyna się kilka metrów za chodnikiem, nie ma możliwości wygodnego wjazdu/zjazdu na nią na ulicę (Foto 4). W tym miejscu możnaby spróbować wykonać wjazd na drogę rowerową jako dodatkowy wlot na rondzie lub sensowny wjazd z ul. Londzina.
• w kilku miejscach nie będzie zastosowanych prawidłowych promieni łuków na zakrętach drogi rowerowej (Foto 5,6). Znowu będziemy zmuszeni jeździć po ekierkowych zakrętach.

Dzięki nowej inwestycji w Bielsku-Białej przybędzie w sumie 3.3 km nowych dróg rowerowych. To bardzo dobra informacja, bowiem aktualnie wzdłuż ul. Międzyrzeckiej brak jakiejkolwiek drogi rowerowej lub choćby obustronnych pasów rowerowych (Foto 2).

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

WykopWykop FacebookFacebook GoogleGoogle

Komentarze ( 0 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »