górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony

» Strona » Aktualności

Projekt i plany budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Cieszyńskiej

Data: 24 czerwca 2016

Żródło: www.mzd.home.pl

W kwietniu bieżącego roku Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na kompleksową przebudowę 3 kilometrowego odcinka, jednej z głównych arterii miasta - ulicy Cieszyńskiej. Przebudowa drogi obejmuje odcinek od granicy miasta z Jaworzem (skrzyżowanie z ul. Średnią, stacja paliw Orlen) do ronda Czesława Niemena (skrzyżowanie z ul. Szarotki).

Rozbudowa drogi będzie wiązała się również z wykonaniem wzdłuż ulicy Cieszyńskiej, w większości po jej stronie południowej, wydzielonej drogi rowerowej wraz z połączeniem jej do istniejących i projektowanych dróg rowerowych w obrębie tejże ulicy. Wyjątkiem będzie tu odcinek od skrzyżowania z ul. Spółdzielców do ul. Saperów, gdzie infrastruktura rowerowa pobiegnie po stronie północnej. To dobra wiadomość, gdyż aktualnie brak wzdłuż w/w arterii jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej.

Galeria

Plan poglądowy przebudowy ul. CieszyńskiejUl. Cieszyńska w Bielsku-Białej bez drogi rowerowejBrak drogi rowerowej naprzeciw Bielskiego Centrum PrzedsiębiorczościBrak drogi rowerowej między ul. Wierzbową i ul. NowogościnnąPrzejście podziemne i poprowadzenie drogi rowerowej w ciągu ul. Cieszyńskiej

Nowa droga rowerowa będzie nieco krótsza od przebudowywanego odcinka ul. Cieszyńskiej:
• na odcinku od potoku Wapienica do ul. Wapienickiej nie będzie jej w ogóle (Foto 3),
• od ul. Wierzbowej do ul. Nowogościnnej jazda będzie odbywać się nową drogą dojazdową do domostw (Foto 4),
• droga rowerowa będzie doprowadzona tylko do ul. Saperów (Foto 5).

Długość ścieżki rowerowej wyniesie około 2.5 km, a jej planowana szerokość ma wynosić 2.3÷2.5 metra. Co ciekawe, nawierzchnię traktu rowerowego ma stanowić beton asfaltowy w kolorze czerwonym. Podniesie to zapewne koszty przebudowy oraz ponownie zakłóci jednolitość nawierzchni i oznakowania dróg rowerowych w mieście.

Po analizie dokumentacji stwierdzam, następujące wady rozwiązań:
• brak wytyczenia drogi rowerowej przez most nad potokiem Wapienica i poprowadzenie ruchu rowerowego drogą dojazdową do Bielskiego Centrum Przedsiębiorczości wymusi na rowerzystach jechanie jezdnią w kierunku centrum na tym odcinku lub nadkładanie drogi i jazdę poprzez kładkę nad potokiem znajdującą się kilkadziesiąt metrów od ul. Cieszyńskiej,
• brak wytyczenia drogi rowerowej na budowanym od podstaw odcinku ul. Tańskiego uniemożliwi wygodne połączenie os. Polskich Skrzydeł i os. Wojska Polskiego z planowanym deptakiem wzdłuż potoku Wapienica. Obecny, stary, istniejący odcinek tej drogi jest na tyle szeroki, że w przyszłości wykonać wzdłuż ul. Tańskiego i ul. Spółdzielców odrębną drogę rowerową. Tym sposobem mielibyśmy świetną podstawę spójnej sieci rowerowej w mieście.
• przebudowa ul. Cieszyńskiej wiąże się również z modernizacją krótkiego odcinka ul. Szarotki, gdzie wytyczone mamy obustronne pasy rowerowe, których długość zostanie skrócona o około 130 metrów. Obecnie kończą się one przy skrzyżowaniu z ul. Cisową, niemal przy samym rondzie. Po modernizacji pasy rowerowe będą kończyły się przy skrzyżowaniu z ul. Malwową.

Planowana przebudowa ul. Cieszyńskiej wywołała dużo kontrowersji oraz sprzeciw części mieszkańców i ostateczny kształt rozwiązań drogowych może ulec zmianom.

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

WykopWykop FacebookFacebook GoogleGoogle

Komentarze ( 0 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »