» Strona » Aktualności
Audyt ciągów pieszo-rowerowych: ul. Wyzwolenia
Data: 19 kwietnia 2015
Tag: #przeglądy dróg
Drugi, tegoroczny odcinek przegladów poświęciłem ciągowi pieszo-rowerowemu (CPR) biegnącemu w dwóch miejscach, wzdłuż ul. Wyzwolenia. Pierwszy, obustronny odcinek znajduje się tuż przy skrzyżowaniu z ul. Niepodległości i liczy: po stronie północnej ok. 150 m (Foto 1), a po południowej ok. 60 m (Foto 4). CPR posiada po obu stronach ulicy 2.5 m szerokości oraz nawierzchnię z kostki brukowej, fazowanej.
Północny odcinek zaczynający się mniej więcej na wysokości skrzyżowania z ul. Magnolii jest ekstremalnym przykładem dziadostwa jakie serwuje się rowerzystom w naszym mieście. Już na początku CPR po tej stronie, natknięmy się na dwa znaki drogowe, stojące niemal na jego środku (Foto 1). Potem czeka nas jeszcze kilka słupów elektrycznych, podpora bramownicy ze znakami (Foto 2) oraz skrzynka ze sterowaniem sygnalizacji (?) (Foto 3), które zawężają szerokość użytkową do około 1.6 m.
Na południowej części CPR również natkniemy się na podporę bramownicy oraz kilka słupów - te jednak stoją znacznie bliżej krawędzi (Foto 4). Do kompletu brakuje tutaj tylko tłumu przechodniów. Pytanie który normalny rowerzysta z tego bubla skorzysta?
Jeśli chodzi o drugi odcinek CPR wzdłuż ul. Wyzwolenia to znajduje się on niemal 1 km od opisywanego wyżej i znajduje się naprzeciwko firmy Wójcik (Foto 5). Liczy niecałe 90 metrów i 2.5 m szerokości, co czyni go jednym z najkrótszych (po)tworów rowerowych w mieście.
Jego wytyczenie w tym miejscu to ogromna zagadka i tylko pomysłodawca mógłby udzielić nam odpowiedzi po co został wytyczony. Umożliwia raczej tylko dojazd do firmy Wójcik od strony np. ul. Boruty-Spiechowicza. Dalej rowerem nie pojedziemy, bo jest wąski chodnik i jednokierunkowa droga.
Nadmienię, żę oba ogryzki CPR wzdłuż ul. Wyzwolenia nie mają ze sobą bezpośredniego połączenia i takowego nie da się wykonać w przyszłości!. Tak własnie wyglkąda polityka rowerowa w Bielsku-Białej. Robimy na ilość, jakością i sensem istnienia już się nie przejmujemy!
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Raport #4 z udziału w zeszłorocznym, jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #3 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #2 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



