» Strona » Aktualności
Audyt dróg rowerowych: ul. Ks. Kusia/Węzeł S-69
Data: 15 sierpnia 2014
Tag: #przeglądy dróg
Po dłuższej przerwie zabrałem się ponownie do pracy i przeanalizowałem drogę rowerową biegnącą wzdłuż ul. Kusia oraz ciąg biegnący od kładki nad rzeką Biała w kierunku ul. Bystrzańskiej, gdzie przebiega jeden z bubli rowerowych w mieście. Omawiane ciągi rowerowe powstały niedawno i są poprawnie wykonane, przynajmniej jeśli chodzi o szerokość oraz stan nawierzchni. Niestety DDR wymagają drobnej modernizacji lub uzupełnienia oznakowania pionowego oraz poziomego w kilku miejscach, celem usunięcia małego bałaganu.
Jednym z takich miejsc jest fragment biegnący pod wiaduktem drogi S-69 (Foto 3,4), gdzie brak czerownych pasów krawędziowych oraz znaków P-23. Z kolei na odcinku DDR wzdłuż ul. Kusia wykonanej pod koniec 2013 roku oznakowanie P-23 jest wymalowane odwrotnie (Foto 4) i brak jego powtórzenia co 50 metrów (Foto 5).
Największym nakamentem DDR wzdłuż ul. Kusia jest brak wykonanego wjazdu/zjazdu na w/w ulicę w rejonie kładki nad rzeką Biała (Foto 1). Rowerzysta jadąc np. od strony II Urzędu Skarbowego nie ma możliwości wjechania na DDR, bo brak takiego wjazdu/zjazdu, a krawężnik ma tutaj wysokość 10 cm! Zachodzi konieczność wykonania ok. 10 metrów drogi rowerowej (Foto 2) - na szczęście jest miejsce. Za powyższą modernizacją przemawia również fakt, że przebiega tędy niebieski szlak rowerowy wokół Bielska-Białej.
Od kładki nad rzeką Biała w kierunku ul. Bystrzańskiej wiedzie szeroka na 4 metry droga - niewiedzieć czemu oznaczona znakiem C-16 "droga dla pieszych" (Foto 7). Przecież kładka nad Białą została wybudowana również dla rowerzystów. Ten fragment traktu świetnie się nadaje aby wydzielić na nim oddzielne pasy ruchu dla pieszych oraz rowerów (Foto 7,8). Sama kładka, ze względu na jej kształt, może pełnić tylko rolę ciągu pieszo-rowerowego.
Po wytyczeniu pasa dla rowereów mielibyśmy jasno pokazany przebieg DDR przy węźle S-69 oraz, wraz z proponowaną modernizacją przy skrzyżowaniu drogi S-69 z ul. Bystrzańską (wykonanie przejazdów rowerowych i poszerzenie kawałka drogi) (Foto 9), bezpośrednie wizualne połączenie obu ciągów. Dokonanie tej modernizacji wiąże się jednak z przestawieniem jednej z latarni ulicznej, która przeszkadza w tym miejscu.
Czy kiedykolwiek doczekamy się wykonywania od razu takich rozwiązań drogowych w naszym mieście? Szczerze wątpię...
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Raport #4 z udziału w zeszłorocznym, jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #3 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #2 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



