» Strona » Aktualności
Przegląd techniczny dróg rowerowych: ul. Łagodna
Data: 30 sierpnia 2013
Tag: #przeglądy dróg
W kolejnej, piątej już części śledzenia niedoróbek w infrastrukturze rowerowej Bielska-Białej, przyglądniemy się drodze rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Łagodnej, która jest, nazwijmy to po imieniu, kolejnym przykładem niekompetecji i ignorancji przepisów prawa przez osoby odpowiedzialne za jej wykonanie oraz odbiór. Odcinek liczy niespełna 200 metrów i jak się można domyśleć również został oddany z naruszeniem przepisów prawa.
Droga rowerowa o szerokości od 2.1÷3.2 m posiada praktycznie w całości nawierzchnię asfaltową. Wyjątkiem jest tutaj przejście dla pieszych w rejonie ul. Bolesława Prusa oraz wjazd na parking, gdzie położono kostkę brukową, fazowaną. Jeśli chodzi o stan nawierzchni to nie budzi on zastrzeżeń - nie ma dziur, pęknięć ani zapadniętych fragmentów.
Droga rowerowa zaczyna się przy skrzyżowaniu z ul. Akademii Umiejętności i już na jej początku widać pierwszy bubel w postaci krawężnika wysokiego na 13 cm, który utrudnia wjazd na drogę (Foto 1). Kolejnym miejscem, gdzie krawężnik ma nieprzepisową wysokość nawet 6 cm, to skrzyżowanie z ul. Bolesława Prusa (Foto 4).
Największy problem jest jak zwykle z oznakowaniem pionowym, które narusza skrajnię poziomą drogi rowerowej. W przypadku tej drogi rowerowej są to w sumie trzy znaki drogowe, z których jeden stoi niemal na 1/3 szerokości drogi rowerowej (Foto 2). Na drugim słupku stojącym w skrajni powieszono na dodatek tarczę znaku na wysokości 2.1 m, która stanowi ewidentne zagrażenie dla głów rowerzystów i narusza skrajnię pionową drogi rowerowej (Foto 3).
Problem przy jeździe stwarza również sygnalizator świetlny, przy skrzyżowaniu z ul. Żywiecką, który stoi nie dość, że w skrajni to jeszcze na łuku drogi rowerowej (Foto 6). Wyrobienie się rowerem na zakręcie, nawet przy niewielkiej prędkości, stanowi nie lada problem, a obok sygnalizatora stoi jeszcze trzeci znak drogowy naruszający skrajnię!
Droga rowerowa jak widać posiada szczątkowe oznakowanie P-23, które należałoby w kilku miejscach uzupełnić oraz domalować czerwone, linie krawędziowe, analogicznie jak w przypadku pozostałych dróg rowerowych w mieście (Foto 5). Przy skrzyżowaniu z ul. Bolesława Prusa brak również znaku C-13.
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Raport #4 z udziału w zeszłorocznym, jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #3 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #2 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



