górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony

» Strona » Aktualności

Przegląd techniczny dróg rowerowych: al. Gen. W. Andersa

Data: 30 lipca 2013

Żródło:

W czwartym odcinku tropienia absurdów na drogach rowerowych w Bielsku-Białej przyglądniemy się jednej z pierwszych ścieżek rowerowych biegnącej wzdłuż al. Generała Władysława Andresa. Ta czteropasmowa ulica liczy sobie kilkanaście kilometrów i wytyczono wzdłuż niej dwa, dłuższe i nie połączone ze sobą odcinki ciągów pieszo-rowerowych. Skupimy się przede wszystkim na odcinku biegnącym od stacji paliw Łukoil (Foto 1), aż do skrzyżowania z ul. Partyzantów (Foto 24). Jeśli chodzi o ten ciąg rowerowy również możemy mówić o ciężkim przypadku.

Dokumentacja fotograficzna 1

Początek drogi rowerowej wzdłuż al. Andersa, rejon stacji paliw ŁukoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon stacji paliw ŁukoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon stacji paliw ŁukoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon stacji paliw ŁukoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, skrzyżowanie z ul. KolistąProponowane zmiany na drodze rowerowej przy skrzyżowaniu z ul. Kolistą

Droga rowerowa nie jest, na całej długości, wogóle oznakowana czerwonymi pasami krawędziowymi (oznakowanie umowne - niewymagane), a znak P-23 "rowerek" występuje tylko przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej oraz przy skrzyżowaniu z ul. Partyzantów (Foto 23). Dodatkowo na wjeździe i wyjeździe ze stacji Statoil zamiast przejazdu dla rowerów P-11 wymalowano przejście dla pieszych (Foto 16,17), choć znaki pionowe wskazują na przejście dla pieszych oraz przejazd dla rowerów (znaki D-6b) (Foto 18).

Dokumentacja fotograficzna 2

Droga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon przejścia podziemnego na os. KarpackimDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, przed skrzyżowaniem z ul. SosnkowskiegoDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon skrzyżowania z ul. SosnkowskiegoProponowany przebieg drogi rowerowej wzdłuż al. Andersa na skrzyżowaniu z ul. SosnkowskiegoDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon naprzeciwko KauflandaDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon naprzeciwko Kauflanda

W przypadku oznakowania pionowego, które jest wymagane, brakuje w niektórych miejscach znaków C-13/16 oraz C-16/13, a istniejące oznakowanie na wybranych odcinkach zawiera błędy (Foto 9). Na brak oznakowania nie możemy za to narzekać na odcinku od ul. Chłodnej do ul. Kustronia. Cały ten odcinek usiany jest wszelkiego rodzaju oznakowaniem stojącym nawet na środku ciągu!!! Jazda tędy rowerem to lawirowanie pomiędzy słupkami, latarniami drogowymi oraz pieszymi (Foto 21). Do niedawna do kompletu mieliśmy tutaj również narożnik jednego budynku, który, na szczęście, został zburzony.

Dokumentacja fotograficzna 3

Droga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon wjazdu/wyjazdu z KauflandaDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, odcinek za wjazdem/wyjazdem z KauflandaNawierzchnia drogi rowerowej wzdłuż al. Andersa za wjazdem/wyjazdem z KauflandaDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon przed wjazdem na stację StatoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, wjazd na stację StatoilDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, wyjazd ze stacji Statoil

Droga rowerowa posiada szerokość od 1.4 m (stacja Łukoil) do nawet 3 m (skrzyżowanie z ul. Partyzantów). Większość nawierzchni drogi rowerowej stanowi asfalt, za wyjątkiem odcinków przy stacji Łukoil oraz na odcinku od ul. Chłodnej do zjazdu w ul. Kustronia, gdzie położona jest kostka brukowa, fazowana.

Niestety większość nawierzchni nadaje się tylko do wymiany, gdzyż jest połatana, popękana lub zapadnięta. Przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej krawężnik osunął się do rowu melioracyjnego na odcinku prawie 10 metrów! Na wjeździe i wyjeździe ze stacji Statoil mamy dziury głebokości ok. 4 cm! (Foto 16,17) Z kolei fragment z kostki brukowanej, przy stacji Łukoil, pofalowany jest na całej długości (Foto 1,2), widać to zwłaszcza przy studzienkach (Foto 3).

Dokumentacja fotograficzna 4

Droga rowerowa wzdłuż al. Andersa, rejon przed skrzyżowaniem z ul. Armii KrajowejPoczątek ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż al. Andersa, rejon skrzyżowania z ul. ChłodnąDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, odcinek ul. Chłodna - ul. KustroniaWizualizacja przebiegu drogi rowerowej przy zjeździe w ul. KustroniaDroga rowerowa wzdłuż al. Andersa, odcinek za zjazdem w ul. KustroniaKoniec drogi rowerowej wzdłuż al. Andersa przy skrzyżowaniu z ul. Partyzantów

Największym problemem opisywanego ciągu pieszo-rowerowego to przebieg części dla pieszych, w miejscach pasów zjazdowych, które są również usiane latarniami drogowymi oraz znakami, stojącymi na jego środku! W efekcie pieszy zmuszony jest korzystać z pasa dla rowerów, gdyż nie ma możliwości przejścia (Foto 16,19).

Opisywany ciąg pieszo rowerowy nie posiada również ciągłości. Droga rowerowa urywa się przy przejściu podziemnym na os. Karpackim i za przystankiem autobusowym biegnie dalej (Foto 7). Na tą chwilę brak jest możliwości poprawy tego problemu ze względu na skarpę z drzewami za przystankiem. Ścieżka rowerowa urywa się również przy skrzyżowaniu z ul. Sosnkowskiego. Brak w tym miejscu przejazdu rowerowego, a jest możliwość jego wykonania (Foto 10). Generalnie większość tego ciągu wymaga niestety kapitalnej przebudowy!

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

WykopWykop FacebookFacebook GoogleGoogle

Komentarze ( 2 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »

Avatar

23.10.2013 - 23:28 Rad napisał:

Odcinek dla lubiących adrenalinę. Na światłach przy skrzyżowaniu z Armii Krajowej zawsze można było się czegoś napić, napompować oponę a au ... Rozwińta jechały. Zamiast nieudolnej segregacji pieszych i rowerów proponuję rozsądek i odrobinę uprzejmości. Zagadka: jak od stacji Lukoil dojechać w stronę Hulanki?
Zwiń ^

Avatar

10.11.2013 - 09:15 simasted napisał:

Czy jest segregacja czy nie i tak część ludzi lezie drogą rowerową i jeszcze jest oburzona, że zwraca się im uwagę. Od stacji Lukoil nie da się ... Rozwińdojechać bezproblemowo do Hulanki. Można chodnikiem przez most w kierunku os. Beskidzkiego, potem kładką nad al. Andersa i chodnikiem lub ulicą po drugiej stronie :) Najlepiej byłoby zapytać "specjalistów" z MZD...
Zwiń ^