» Strona » Aktualności
Przegląd techniczny dróg rowerowych: ul. Młodzieżowa
Data: 10 lipca 2013
Tag: #przeglądy dróg
W trzecim odcinku dotyczącym przeglądu stanu technicznego dróg rowerowych w Bielsku-Białej postanowiłem przyjrzeć się bliżej około 300 metrowemu odcinkowi drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Młodzieżowej. Sprawdziłem stan nawierzchni drogi rowerowej oraz jej oznakowanie pionowe i poziome pod względem zgodności z opowiednimi ropozrządzeniami.
Ulica Młodzieżowa jest jedną z przecznic ul. Armii Krajowej i na obecną chwilę jest ślepą ulicą (Foto 6). Niestety nie posiadam obecnie informacji na temat przyszłej roli tej drogi, ale wzdłuż jej całego odcinka wybudowano drogę rowerową o nawierzchni asflatowej, o szerokości 2.3 metra. Nawet na tak krótkim odcinku nie ustrzeżono się błędów jeśli chodzi o oznakowanie poziome oraz pionowe.
Jeśli chodzi o oznakowanie poziome to na plus, przemawia fakt, że od początku droga oznakowana jest czerwowymi liniami krawędziowymi, identycznymi jak na niektórych drogach rowerowych w mieście. Na całym odcinku namalowano dokładnie trzy znaki P-23 "rowerki" - dwa w rejonie skrzyżowania z ul. Bliską oraz jeden na początku drogi przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej. Patrząc na układ drogowy w tym rejonie, głównie bramy wyjazdowe oraz przejście dla pieszych powinno być ich o conajmniej 6 sztuk więcej (Foto 3).
W kwestii oznakowania pionowego znowu pojawia się problem ze znakami stojącymi w skrajni drogi rowerowej. Mowa tu o skrzyżowaniu z ul. Bliską, gdzie dwa znaki stoją niezgodnie z prawem (Foto 1,2). Są to jedne z bardziej rażących przykładów postawienia znaków na wydzielonej drodze rowerowej w mieście jakie udało mi się zlokalizować!
Moje zdziwienie wzbudził również fakt, że zamiast wytyczyć przejazd rowerowy P-11 na skrzyżowaniu z ul. Bliską wymalowano tutaj przejście dla pieszych P-10, chociaż chodnik przebiega tylko po jednej stronie ul. Bliskiej (Foto 4,5). Mamy tutaj problem z ciągłością drogi rowerowej.
Jeśli chodzi o nawierzchnię drogi rowerowej jest ona nienaganna, jedynie w miejscu gdzie samochody ciężarowe wjeżdżają na pobliską budowę droga rowerowa zapadła się i tworzy się w tym miejscu mały zalew wodny (Foto 7). Miejmy nadzieję, żę po zakończeniu prac budowlanych ktoś dopilnuje, aby zostało to naprawione przez sprawcę.
Największy problem w/w drogi rowerowej to brak bezpośredniego połączenia z drogą rowerową biegnącą wzdłuż ul. Armii Krajowej, choć istnieje taka możliwość. Sytuacja analogiczna jak w przypadku drogi rowerowej wzdłuż ul. Andrzeja Boboli, z tym, że tutaj należałoby przeprowadzić rower przez przejście dla pieszych. Po dobudowaniu około 10 metrowego kawałka drogi rowerowej po stronie ul. Młodzieżowej oraz rozjazdu przy ul. Armii Krajowej i wytyczenia przejazdu dla rowerów powstałoby wspaniałe, bezpośrednie i bezpieczne połączenie dróg rowerowych (Foto 8,9).
Na podstawie oględzin drogi rowerowej oraz sporządzonej dokumentacji fotograficznej wystosowałem pismo do bielskiego MZD w sprawie poprawy oznakowania pionowego oraz zmian w oznakowaniu poziomym wedle mojej propozycji. Pismo zostało w dniu 16 lipca 2013 wysłane emailem na adres w/w instytucji i zgodnie z Kodeksem Postepowania Administracyjnego powinienem dostać na nie odpowiedĹş w ciągu maksymalnie 30 dni. O stanie załatwienia sprawy będę na bieżąco informował w oddzielnym wątku dotyczącym tej interwencji.
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Podobne wiadomości
Raport #4 z udziału w zeszłorocznym, jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #3 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRaport #2 z udziału w jesiennym przeglądzie dróg rowerowychRekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



