górne tło
górna linia poziomaAutor strony podczas wycieczek rowerowychLogo ROWEROWE-BIELSKO.PL

Ciekawe wycieczki rowerowe i trasy rowerowe w okolicach Bielska-Białej. Wyprawy rowerowe po szczytach Beskidów.

Menu strony


» Strona » Aktualności

Nowa droga rowerowo-piesza wzdłuż ul. Gościnnej

Data: 7 sierpnia 2012

Żródło: www.tv.bielsko.biala.pl

Kilka dni temu zakończyły się prace związane z przebudową ul. Gościnnej na odcinku od ronda z ul. Armii Krajowej do ronda z ul. Kolistą. Droga na przebudowanym odcinku o długości 1.3 km została poszerzona, a po obu stronach drogi, tak jak przewidziano w dokumentacji, wytyczono 2.5 metrowej szerokości ciągi rowerowo-piesze, o wyznaczonym jednym kierunku ruchu dla rowerzystów, zgodnym z kierunkiem jazdy na przyległym pasie ruchu (Foto 1). Kierunki ruchu dla rowerzystów zostały podkreślone dodatkowo tabliczką informacyjną pod znakiem C-13/16 (Foto 2).

Nawierzchnię nowych dróg rowerowo-pieszych wykonano z kostki brukowej w kolorze szarym o grubości 8cm. Wjazdy na posesje, zgodnie z ustaloną zasadą, również wyłożone zostały kostką brukową ale w kolorze czerwonym. Po raz pierwszy zastosowane zostało również nowe ułożenie kostki, a mianowicie od krawędzi drogi 1.5 metra ciągu, dla rowerzystów jest wyłożone kostka niefazowaną - pozostała część dla pieszych kostką fazowaną (Foto 3).

Fotogaleria

Nowy odcinek drogi rowerowo-pieszej wzdłuż ul. GościnnejOznakowanie nowych ciągów rowerowo-pieszychNawierzchnia drogi rowerowo-pieszej wzdłuż ul. Gościnnej

Co więcej widać, że ktoś w MZD w końcu zaczął trochę myśleć, bo na dodatek tego typu ułożenie kostki wystepuje również na podjazdach do posesji (Foto 3), co dotychczas nie było spotykane. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na drodze rowerowo-pieszej w mieście, co nie znaczy, że mamy się z tego powodu cieszyć.

Niestety jak to zwykle bywa nowe ciągi dla rowerów i pieszych posiadają swoje wady, działające na niekorzyść rowerzystów:
1. Brak płynnego połączenia nowych ciągów z drogami rowerowymi biegnącymi wzdłuż ul. Armii Krajowej i ul. Kolistej. Rowerzysta po zjechaniu z w/w dróg musi zejść z roweru i poprowadzić go ok. 50 metrów po chodniku i przejściu dla pieszych, aby się dostać na nowe ciągi lub jechać ulicą i wjechać z niej bezpośrednio na ciąg, korzystając z któregoś z wjazdów na posesje.
2. Nawierzchnia z kostki brukowej, która po jakimś czasie lubi się pofałdować, zwłaszcza gdy podbudowa jest wykonana byle jak.
3. Ciągi rowerowo-piesze lawirują w miejscach, gdzie są przystanki, skrzyżowania z bocznymi drogami i parkingiem. Do tego perspektywa pieszych idących całą szerokością takiego ciągu na pewno zniechęci wielu rowerzystów aby z niej korzystać.

Ciekawe książki o tematyce rowerowej

Rekomendacja strony

Uważasz, że powyższy news jest ciekawy? Podziel się nim z innymi i dodaj go do:

WykopWykop FacebookFacebook GoogleGoogle

Komentarze ( 1 )

Nie bądź obojętny! Wyraź swoją opinię na temat artykułu Dodaj komentarz »

Avatar

07.09.2012 - 16:58 czesiu napisał:

Jechałem ta drogą i doddam jeszcze jeden minus przy połaczeniu z drogami wyjazdowymi ktos w mzd nie pomyslał i zrobił zawysokie połaczenia (kraw ... Rozwińężniki ) dzięki temu zabiegowi podskakuje sie jak na wielbładzie chciałbym dostac tego kto to zrobił w swoje rece!
Zwiń ^