» Autor strony » Rower
Informacje o rowerze Wheeler 1800 ZX Ride
Drugi rower górski, a pierwszy kupiony za własne pieniądze w marcu 2001 roku. Zakupiony po długich poszukiwaniach sprzętu, który mógłbym kupić za skromne środki jakimi wówczas dysponowałem. Pomimo swoich małych wad jestem z niego bardzo zadowolony, bo udało mi się kupić sprzęt, który na moje ówczesne potrzeby był w zupełności wystarczający. Przez 18 lat użytkowania nie zawiódł mnie na trasie ani razu (nie licząc przebitych dętek).
Od czasu zakupu roweru nie uległ on żadnym poważnym zmianom jeśli chodzi o osprzęt. Oprócz elementów eksploatacyjnych tj. opon czy klocków hamulcowych, wymienione zostały ze względu na zużycie: siodełko, wkład suportu, tylna piasta, obie obręcze, korba, kaseta, łańcuch oraz kilka szprych. Rower wyposażyłem również w kilka dodatkowych akcesoriów.
Dane techniczne
Element | Opis |
Rocznik | 2000 r. |
Rama | Cr-Mo, 19.5" |
Kolor | Gunmetal Gray |
Widelec | RST 281 R, skok 63mm |
Korba | Shimano Altus FC-M311, 170mm, 44/32/22 T |
Suport | Shimano BB-ES25, 121mm/68 BSA, Octalink |
Klamkomanetki | Shimano Acera ST-EF33, 24-biegowe |
Przerzutka przód | Shimano Acera |
Przerzutka tył | Shimano Acera |
Kaseta | Shimano Alivio CS-HG51 11/32 T, 8-biegowa |
Piasta przód | Aluminiowa parallex |
Piasta tył | Shimano FH-RM30 |
Obręcze | Alexrims PC19, aluminiowe, 36 szprych |
Szprychy | Stalowe 14G, Srebrne |
Łańcuch | Sram PC-850 |
Opony p/t | Schwalbe Rocket Ron Performance 26x2.1 / 26x2.25 |
Stery | Stalowe, ahead, 1 i 1/8 cala |
Wspornik kierownicy | Wheeler, aluminiowy, ahead |
Kierownica | Wheeler, aluminiowa z rogami, 580mm |
Hamulce | Aluminiowe V-brake |
Klocki hamulcowe p/t | Clark's CP513 / Shimano M70R2 |
Pedały | Aluminiowe, Wellgo LU-954 |
Sztyca | Wheeler, aluminiowa |
Siodełko | Selle Comfort 4480, 140x270mm |
Waga | 14.6 kg |
Dodatkowe akcesoria | Światełka odblaskowe, lampa przednia i tylna, podnóżek, torba podsiodłowa Topeak Micro, zapięcie w kształcie spirali, licznik Sigma Sport 800, uchwyt z ramieniem Ram Mount pod kamerę |
Rower był regularnie użytkowany przez 11 lat, zarówno na szosie jak i podczas wypadów w góry. Sprawdził się doskonale podczas górskich podjazdów. Niestety ekstremalne, górskie zjazdy wymagały nieco ostrożności, gdyż amortyzator nie radzi sobie zbyt dobrze z nierównościami. Rower przejechał ze mną ponad 10000 km i od 2013 roku służy jako rower rezerwowy oraz jako sporadyczny środek transportu do pracy. Jest nadal użytkowany, ale tylko i wyłącznie na trasach szutrowo-asfaltowych.
Jedynym problemem technicznym, z którym obecnie się borykam, jest zużycie klamkomanetek przedniej przerzutki, co skutkuje sporadycznymi problemami przy zmianie biegów.
Przydatne przewodniki, mapy i e-booki
Rekomendacja strony
Powyższe informacje są dla Ciebie ciekawe? Podziel się nimi z innymi na:



